ترمیم معدل ۱۴۰۴

ترمیم معدل ۱۴۰۴

از آنجایی که در کنکور ۱۴۰۴ میزان تاثیر سوابق تحصیلی به ۶۰ می رسد، نقش نمرات نهایی در آزمون سراسری بسیار اهمیت پیدا می کند. همچنین عده ای از دانش آموزان از نمرات امتحانات نهایی خود راضی نیستند و به دنبال ترمیم معدل ۱۴۰۴ هستند. ترمیم معدل یا ترمیم نمره، برای آن دسته از دانش آموزانی که در امتحانات نهایی عملکرد خوبی را نداشته اند؛ فرصت مناسبی را ایجاد کرده است. اما ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴ دارای یکسری قوانین و مقررات ویژه است که در ادامه مطلب به ان ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا کلیه شرایط، هزینه، زمان و نحوه ثبت نام در ترمیم معدل ۱۴۰۴ را بررسی نماییم.

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴

در آزمون سراسری ۱۴۰۴، نمرات امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم در تراز سوابق تحصیلی دانش آموزان اعمال می گردد. یعنی برای شرکت در کنکور ۱۴۰۴ نیازی به شرکت در امتحانات نهایی پایه دهم نیست و دانش آموزان واجد شرایط می بایست برای دروس پایه یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی را ایجاد کنند و یا با شرکت در طرح ترمیم معدل، نسبت به ترمیم نمرات ضعیف تر خود اقدام کنند.

در کنکور ۱۴۰۴ سهم امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم (دروس تخصصی و عمومی) ۶۰% و سهم نمره کل آزمون سراسری (دروس تخصصی) ۴۰% می باشد. به منظور آشنایی بیشتر با میزان و نحوه اعمال سوابق تحصیلی ۱۴۰۴، این مطلب را مطالعه کنید: تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

تفاوت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی

افرادی که در طرح ترمیم معدل ۱۴۰۴ شرکت می کنند؛ آن دسته از دانش آموزانی هستند که در امتحانات نهایی شرکت کرده اند؛ اما نمرات آن ها ضعیف بوده است. برای این دسته از داوطلبان این امکان فراهم شده است که با ثبت نام مجدد در امتحانات نهایی، نمرات پایین خود را ارتقا بخشند و معدل خود را افزایش دهند.

اصطلاح ایجاد سابقه تحصیلی نیز برای آن دسته از دانش آموزانی به کار برده می شود که در امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم شرکت نکرده اند و به منظور اعمال تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ ، می بایست نسبت به ایجاد کردن سابقه تحصیلی اقدام نمایند. در واقع دانش آموزانی که دیپلم نظام قدیم دارند یا دانش آموزان نظام جدیدی که پایه یازدهم آن ها به صورت نهایی برگزار نشده است، باید از طریق ثبت نام در امتحانات نهایی ایجاد سابقه تحصیلی کنند.

در ادامه این مطلب افرادی که مشمول طرح ترمیم معدل ۱۴۰۴ می شوند را معرفی خواهیم کرد و به این سوال پاسخ خواهیم داد که ترمیم معدل چیست؟

چه کسانی مشمول ترمیم معدل ۱۴۰۴هستند؟

دانش آموزان همه رشته ها و گروه های آزمایشی شرکت کننده در کنکور سراسری (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) شامل طرح ترمیم معدل می شوند. تمام داوطلبان نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) و همچنین داوطلبان نظام قدیم (ترمی واحدی / سالی واحدی) که قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۴ را دارند، می توانند نمرات نهایی خود را ترمیم کنند و یا نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی در پایه یازدهم و دوازدهم اقدام کنند.

لیست افرادی که مجاز به ترمیم معدل ۱۴۰۴ و یا ایجاد سابقه تحصیلی هستند به شرح زیر است:

  • دارندگان دیپلم‌ های نظری نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶)
  • دارندگان دیپلم‌ های نظری نظام آموزشی قدیم
  • دارندگان دیپلم‌ های فنی‌ حرفه‌ ای و کاردانش نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶)
  • دارندگان دیپلم‌ های فنی‌ حرفه‌ ای و کاردانش نظام آموزشی قدیم
  • فارغ‌ التحصیلان دوره متوسطه نظام سالی واحدی با مدرک پیش‌ دانشگاهی (از سال 1384 به بعد)
  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه نظام ترمی واحدی با مدرک پیش‌ دانشگاهی (قبل از سال 1384)
  • متقاضیان شرکت در گروه آزمایشی غیر مرتبط با دیپلم خود
  • فارغ‌ التحصیلانی که قبلاً سوابق تحصیلی ایجاد کرده‌ اند.
  • تمام داوطلبان دارای سابقه تحصیلی کامل یا ناقص

کدام دروس را می توانیم ترمیم کنیم؟

نظام آموزشیعنوان درس
داوطلبان نظام قدیم قبل از ۱۳۸۴ایجاد سابقه تحصیلی تمام دروس پایه یازدهم و دوازدهم
(عدم نیاز به شرکت در امتحان سلامت و بهداشت یا علوم اجتماعی)
داوطلبان نظام قدیم بعد از ۱۳۸۴ایجاد سابقه تحصیلی تمام دروس پایه دوازدهم
ترمیم نمرات پایین پایه سوم و پیش دانشگاهی
(عدم نیاز به شرکت در امتحان سلامت و بهداشت یا علوم اجتماعی)
داوطلبان نظام جدید (۳-۳-۶)ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی تمام دروس پایه یازدهم و دوازدهم
(اهمیت نمره امتحان سلامت و بهداشت یا علوم اجتماعی)
داوطلبان تغییر رشته ایایجاد سابقه تحصیلی تمام دروس پایه یازدهم و دوازدهم
(عدم نیاز به شرکت در امتحان سلامت و بهداشت یا علوم اجتماعی)

قوانین ترمیم معدل ۱۴۰۴

1) در انتخاب تعداد دروس برای ترمیم معدل، هیچ گونه محدودیتی برای داوطلبان وجود ندارد. تمامی داوطلبانی که قصد دارند نمرات خود را ارتقا ببخشند، می توانند در این طرح شرکت کنند.

2) امکان ترمیم نمرات برای افراد واجد شرایط ، فقط در خرداد ماه امکان پذیر است و در ماه های شهریور و دی دانش آموزان نمی توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل اقدام کنند.

3) مبنای محاسبه تراز سوابق تحصیلی، نمره ای است که بیشترین تراز را حاصل کرده باشد. به این معنا که در صورت کمتر شدن نمرات دانش آموزان نسبت به نمره قبلی، نمره ای که بالاتر باشد، برای ایشان لحاظ می شود.

4) با شرکت در طرح ترمیم نمره، معدل کارنامه داوطلب هیچ تغییری نخواهد کرد و نمرات جدید، تنها برای آزمون سراسری خواهد بود. نمراتی که دانش آموزان در طرح ترمیم معدل نهایی کسب می کنند، هیچ گونه تاثیری در معدل دیپلم آن ها نداشته و فقط در اعمال سوابق تحصیلی در آزمون کنکورهای سراسری تاثیر دارد.

5) در صورت غیبت داوطلب به هر دلیل (موجه و غیر موجه)، نمره صفر در کارنامه فرد لحاظ خواهد شد. اما داوطلب امکان ترمیم برای سال بعد را دارد. به عبارت دیگر اگر داوطلبی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره ثبت نام کرده باشند، ولی در آزمون مربوط به آن شرکت نکرده باشد؛ می تواند مجددا در دروس مورد نظر خود برای ترمیم معدل ثبت نام کند.

ترمیم معدل ۱۴۰۴ تا چند بار امکان پذیر است؟

در انتخاب تعداد دروس برای ترمیم معدل ۱۴۰۴، هیچ گونه محدودیتی برای داوطلبان وجود ندارد. به این معنا که دانش آموزان در تعداد دروس انتخابی برای ترمیم نمره محدودیت خاصی ندارند. افرادی که قبلا در طرح ترمیم معدل شرکت کرده اند؛ مجددا اجازه دارند که در ترمیم نمره ثبت نام کنند.

بخشنامه ترمیم معدل ۱۴۰۴

بخشنامه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی کنکور ۱۴۰۴ شامل یک سری جزئیات از زمان برگزاری، نحوه اجرا، و لیست دروس و … است که به صورت رسمی توسط  شورای عالی آموزش و پرورش منتشر می شود. دانش آموزان با دانلود بخشنامه ترمیم معدل، می توانند به کامل ترین جزئیات این فرایند دسترسی داشته باشند. از طریق این لینک می توانید فایل pdf بخشنامه ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴ را دانلود نمایید: بخشنامه ترمیم معدل ۱۴۰۴

ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴

فرآیند ثبت نام برای ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی و همچنین اعلام نتایج نهایی این آزمون ها، صرفا به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری به مدارس انجام می پذیرد. داوطلبان پس از ثبت نام آنلاین در این سامانه، باید به صورت حضوری به یکی از مدارس بزرگسالان که مجری طرح ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم معدل می باشد، مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

زمان ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴

زمان بندی ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴ (نظام قدیم و نظام جدید)
زمان ثبت نامفروردین ماه ۱۴۰۴
تمدید مهلت ثبت ناماعلام نشده
زمان امتحاناتخرداد ماه ۱۴۰۴
زمان اعلام نتایجتیر ماه ۱۴۰۴

هزینه ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴

افرادی که می خواهند نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمرات اقدام کنند؛ باید بدانند که ثبت نام در این طرح با پرداخت هزینه از سوی دانش آموزان و داوطلبان امکان پذیر است. هزینه ثبت نام ترمیم معدل، هر ساله متغیر است . بنابراین برای دریافت اطلاعات دقیق در ابن رابطه می بایست منتظر اطلاعیه سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش بود. ر سال قبل این هزینه معادل ۵۰ هزار تومان برای هر درس بود اما مبلغ نهایی هزینه ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴، توسط اداره آموزش و پرورش هر استان و ناحیه آموزشی اعلام خواهد شد. این هزینه ها در ازای هر واحدهای درسی به صورت جداگانه محاسبه می شود.

سایت ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴

سازمان سنجش با همکاری وزارت آموزش و پرورش این امکان را برای کلاه دانش آموزان فراهم آورده است که بدون مراجعه حضوری به مدارس بزرگسالان، بتوانند در طرح ترمیم معدل ۱۴۰۴ ثبت نام کنند. ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود و از طریق سایت my.medu.ir امکان پذیر است. کلیه اخبار، اطلاعیه ها، نتایج، نمرات و … از طریق سایت مای مدیو در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

نحوه ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴

برای ثبت نام در ترمیم معدل ۱۴۰۴ باید مراحل زیر را به صورت گام به گام طی کنید:

  1. ورود به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir
  2. ورود از طریق درگاه طریق دولت من
  3.  ثبت شماره موبایل (به نام خود داوطلب)
  4. کلیک بر روی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف (ارسال به شماره تلفن همراه)
  5. ورود به پنل کاربری خود با درج کد یکبار مصرف
  6. کلیک بر روی گزینه سوابق تحصیلی
  7. نمایش کد ۱۹ رقمی سابقه تحصیلی برای داوطلبان
  8. کلیک بر روی گزینه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی

دوره های امتحان نهایی کلاسینو ۱۴۰۴

موسسه کلاسینو به منظور بهبود عملکرد دانش آموزان در امتحانات نهایی، دوره های ویژه ای را برای دانش آموزان کلیه رشته ها ارائه می دهد. در دوره امتحانات نهایی کلاسینو، اساتید توانمندی مشغول به فعالیت هستند که کلیه مباحث کتاب درسی را به صورت تشریحی و نکته محور آموزش می دهند. دانش آموزان با ثبت نام در این دوره ها می توانند به نمرات بالایی در امتحانات نهایی ۱۴۰۴ دست پیدا کنند. از طریق لینک زیر می توانید به صورت مستقیم در این دوره ها ثبت نام نمایید:

2 پاسخ

  1. من سال 91 دیپلم گرفتم سال 92 هم پیش دانشگاهی
    معدل نهایی سوم دبیرستانم 19.5 بود.
    الان چ پایه هایی رو باید ایجاد سابقه یا ترمیم کنم ؟

    1. معدل خوبی داری هیچ سالی را نیاز نیست ترمیم کنی با همین کنکور بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *