کنکور ۱۴۰۶ چگونه خواهد بود؟

کنکور ۱۴۰۶ چگونه خواهد بود؟

با تغییرات متعددی که از سال 1402 در کنکور سراسری اعمال شده و با وجود صحبت های ضد و نقیض در نحوه برگزاری این آزمون وجود دارد، دانش آموزان پایه یازدهم و داوطلبانی که می خواهند در کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنند، نسبت به نحوه برگزاری و جزئیات آن سردرگم شده اند. در این نوشته قصد داریم مطابق آخرین اطلاعیه ها و مصوبات سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی، جدیدترین اطلاعاتی که درباره نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۶ منتشر شده است را به صورت منسجم در اختیار شما قرار دهیم.

کنکور ۱۴۰۶ در یک نوبت برگزار می شود؟

سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با دفعات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۶ چنین توضیح دادند که از کنکور 1405 روند برگزاری آزمون سراسری مانند سال های قبل از کنکور 1402 در یک نوبت برگزار خواهد شد و کنکور فرهنگیان نیز به صورت جداگانه برگزار می گردد. به این ترتیب آزمون سراسری ۱۴۰۶ در تیر ماه و آزمون پذیرش دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۶ برگزار می گردد که در جدول زیر نیز می توانید زمان بندی آزمون های سنجش برای سال 1406 که بر اساس زمان بندی اعلام شده برای 1405 آورده شده است را مشاهده کنید:

آزمونزمان برگزاری
کنکور سراسری ۱۴۰۶تیرماه ۱۴۰۶
کنکور فرهنگیان ۱۴۰۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۶

نکته مهم: ثبت نام کنکور ۱۴۰۶ احتمالا در دو نوبت انجام می شود، اما برگزاری آن در یک نوبت خواهد بود.

نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۶

طبق اعلام رسمی مدیر کمیسیون اساسنامه‌ ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش و تاکید بر ایجاد برابری میان کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت می کنند، تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۶ به میزان 60 درصد قطعی است که 20 درصد سهم نمرات امتحان نهایی دروس یازدهم و 40 درصد سهم نمرات امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم خواهد بود. بر اساس سخنان ایشان با خبرنگاران، امتاحانت کلیه دروس تخصصی و عمومی پایه های یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می گردد.
نحوه تاثیر معدل برای داوطلبانی که می خواهند در کنکور هنر و زبان های خارجی شرکت کنند به میزان 30 درصد خواهد بود که 10 درصد شامل نمرات نهایی دروس عمومی پایه یازدهم و 20 درصد شامل نمرات نهایی دروس عمومی پایه دوازدهم می شود.

شرایط تاثیر معدل در آزمون سراسری سال ۱۴۰۶
اینفوگرافیک شرایط تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۶

آقای مهدی خراشادی‌زاده، مدیر کمیسیون اساسنامه‌ ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در رابطه با شرایط و ضوابط ترمیم معدل، ایجاد سابقه تحصیلی و قوانین جدید مرتبط به ترمیم نمره نیز توضیحاتی دادند که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

جزئیات ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۶

مهدی خراشادی‌زاده در رابطه با تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۶ اظهار داشتند که میزان 40 درصد نمرات پایه دوازدهم و 20 درصد نمرات پایه یازدهم تاثیر قطعی بر نتیجه کنکور داوطلبان دارد اما نکته مهمی که ایشان بر آن تاکید داشتند، این بود که از کنکور ۱۴۰۶ کلیه داوطلبان باید برای پایه یازدهم سابقه تحصیلی داشته باشند و کلیه دروس تخصصی و عمومی پایه یازدهم تاثیر قطعی بر نتیجه کنکور داوطلبان خواهد داشت.

البته طی چند روز اخیر بنابر به دستور رئیس جمهور و با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، این مصوبه تحت بازنگری قرار خواهد گرفت و احتمال تغییراتی در رابطه با قوانین ترمیم معدل و نحوه تاثیر سابقه تحصیلی وجود خواهد داشت.

در رابطه با قوانین ترمیم نمره و شرایط جدید نیز موارد زیر را تاکید کردند:

  • سقف ترمیم نمره برداشته شده و داوطلبان می توانند هر چندبار که می خواهند در امتحانات ترمیم شرکت کنند.
  • هر بار شرکت در امتحانات ترمیم مشروط به این است که داوطلب در امتحانات کلیه دروس شرکت کند.
  • داوطلب امتحانات ترمیم نمره باید در کلیه امتحانات حضور داشته باشند و در صورت شرکت نکردن در چند امتحان، نمرات تمام دروس در آن نوبت حذف می شود و آخرین نمراتی که قبلا (در نوبت های قبل) کسب کرده است برای محاسبه تراز سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود.
  • داوطلب هر نمره ای که در امتحانات ترمیم کسب کند، همان نمره برای محاسبه تراز محاسبه می شود و نمرات نوبت های قبل و سال های گذشته تاثیری بر نتیجه کنکور و سوابق تحصیلی آن ها نخواهد داشت.

برای کنکور ۱۴۰۶ چه برنامه ای دارید؟

بسیاری از دانش آموزان که به صورت جدی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و می خواهند مطالعه کنکوری را از پایه های دهم و یازدهم آغاز کنند، به دنبال کلاس هایی هستند که از مدرسه جلوتر باشند و بتوانند همزمان با یادگیری تشریحی، روش های تست زنی را هم یاد بگیرند تا هم برای شرکت در امتحانات نهایی و کسب نمره 20 آماده شوند و هم برای کنکور، بر روش های تست زنی تسلط کافی داشته باشند.
کلاسینو دوره هایی مختلف برای رشته های تجربی، ریاضی و انسانی به صورت تک درس و پکیج های کامل، با تدریس بهترین اساتید برگزار می کند. برای آشنایی با دوره های کلاسینو و دبیرانی که تدریس می کنند، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید👇

375 پاسخ

  1. مم سال 1405 هیچ آمادگی ندارم و قصد دارم کنکور 1406 و شرکت کنم ،
    تصمیم دارم هم سال 11 و هم 12 رو ترمیم کنم و می خوام همه دروس و بخونم..
    می خواستم ببینم با این حال می تونم سال 1406 کنکور هم شرکت کنم می خوام ببینم نتایج امتحانات تا نتایج کنکور می رسه که ایجاد سابقه بشه ؟
    امیدوارم سوالم و صریح پرسیده باشم

    1. با سلام
      بله می توانید در کنکور 1406 شرکت کنید. نمرات شما ذخیره می شوند اما ترازی که هر ساله ممکن است بدهد متفاوت خواهد بود.

  2. سلام به ادمین عزیز

    من دانشجو هستم و قصد شرکت توی کنکور 406 رو دارم و میخوام امسال دروس یازدهمم رو ایجاد سابقه کنم که خیالم بعدا ازشون راحت باشه؛
    برای ثبت نام در ازمون های نهایی امسال باید چیکار کنم؟

    متاسفانه صحبت های ضد و نقیضی میشنوم که میگن اگر غیر دانش آموز هستی حتما باید در کنکور امسال شرکت کرده باشی تا بتونی برای ترمیم یا ایجاد سابقه ثبت نام و شرکت کنی !

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام
      می توانید در سایت مای مدیو ثبت نام کنید و در امتحانات نهایی یازدهم شرکت کنید.

  3. باسلام من همانطور که گفتم دیپلمم کاردانش نظام قدیم هستش . بعدش من فوق دیپلم هم دارم .
    آیا باتوجه به این که کاردانی دارم بازهم نیاز هستش برای دادن کنکور تجربی من دیپلم تجربی بگیرم ؟

    1. با سلام
      بله باید در دروس تجربی سابقه تحصیلی ایجاد کنید.

  4. سلام.برای کنکور تجربی 406 میتونم 6 درس یازدهم و کل دوازدهم با هم در خرداد 406 ایجاد سابقه کنم؟من دیپلم ریاضی قبل 84 دارم.

  5. سلام من فارغ التحصیل1403تجربی هستم اگر امسال کل دوس دوازدهم رو ترمیم بزنم و دوباره پشت موندم می تونم دوباره سال بعد در امتحانت ترمیم دوازدهم شرکت کنم؟

  6. سلام من می‌خوام برای کنکور تجربی ۱۴۰۶شرکت کنم
    میتونم امسال نهایی های یازدهم رو امتحان بدم و ترمیم کنم؟
    و نهایی های دوازدهم هم سال بعد
    اگر امسال یازدهم رو ترمیم کنم سوابق برای سال بعد سیو میشن؟

    1. با سلام
      بله می توانید امسال ترمیم معدل یازدهم و سال بعد دوازدهم را انجام دهید.

  7. سلام وقت بخیر
    من میخوام سال ۱۴۰۶ کنکور بدم من یازدهم ۶ درس نهایی دادم و امسال دوازدهمم حالا برای سال ۱۴۰۶ که میخوام کنکور بدم سوابقم میمونه یا پاک میشه دوباره باید نهایی بدم یا نه؟

    1. با سلام
      اگر سابقه تحصیلی در پایه یازدهم دارید، نمرات شما حفظ می شوند.

  8. سلام وقت شما به خیر راجع به منابع کنکور زبان ترکی استانبولی میخواستم بدونم

  9. سلام وقت بخیر..
    من فارغ التحصیل 400 رشته تجربی هستم خواستم برای کنکور بخونم با توجه به مصوبه جدید تاثیر معدل که یازدهم امسال مثبت اعلام شد اما برای سال 406 گفتن که 6 درس پایه یازدهم اثر قطعی دارند حالا اگر من در سال 406 آن 6 درس را ایجاد سابقه کنم و بعدش بگن برای سال 407 کل دروس پایه یازدهم اثر قطعی دارد، برای من همون 6 درس و درصدش و ترازش حساب میشه یا نه باید دروس باقی مانده را هم ایجاد سابقه کنم؟؟
    و اینکه برای ترمیم دروس نهایی پایه دوازدهم میشه از چاپ سال 1404 استفاده کرد یا تغییراتی داشتن؟؟
    و اینکه میشه هر سال یه پایه رو ترمیم کرد برام ثبت دایم میشن ؟؟
    ممنونم از شما..

    1. با سلام
      اگر برای کنکور 1407، اعلام شود که باید برای تمام دروس یازدهم سابقه داشته باشید، می بایست در امتحانات نهایی تمام دروس این مقطع شرکت کنید.
      با دانلود کتاب های درسی می توانید تغییرات آن را مقایسه کنید اما بهتر است که از جدیدترین چاپ کتاب های درسی استفاده نمایید.

  10. سلام من فارغ التحصیل۱۴۰۰ام میخوام دوباره کنکور ۴۰۶شرکت کنم امسال میخوام یازدهم چون نهایی نداشتم نهایی بدم ترمیم بزنم
    امکان داره این کار یا باید سال بعد بزنم؟! البته کنکور امسال۴۰۵ هم ثبت نام کردم ولی فقط جهت اشنایی
    میخوام بدونم میتونم امسال ترمیم یازدهم بزنم یا نه و تکه بزنم تراز امسال با سال بعد فرق میکنه!؟
    یا اینکه باید هر دو تا سال بعد باشه؟!

    1. با سلام
      می توانید ترمیم کنید اما ممکن است تراز هر سال متفاوت باشد.

    2. سلام من نظام قدیم هستم و میخام1406کنکور بدم چطور ممکنه درسهای یازدهم و دوازدهم رو یجا امتحان بدم

      1. با سلام
        برنامه ریزی امتحانات به گونه های خواهند بود که امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم با هم به لحاظ زمانی تداخل نداشته باشند. (در روزهای متفاوت)

  11. سلام وقت بخیر
    ثبت نام تاثیر معدل یازدهم برای کنکور ۱۴۰۶ مشخص نشد؟
    برای کنکور هنر

    1. با سلام
      خیر هنوز مشخص نشده است ولی برای کنکور 1405، تاثیر معدل پایه یازدهم به صورت مثبت شد.

  12. سلام، وقت بخیر
    داخل متن یک جا گفتید :”داوطلب امتحانات ترمیم نمره باید در کلیه امتحانات حضور داشته باشند و در صورت شرکت نکردن در چند امتحان، نمرات تمام دروس در آن نوبت حذف می شود”
    من دیپلم نظام قدیم هستم و قصد دارم در کنکور 1406 شرکت کنم. در تطبیق مدرک، آموزش و پرورش دروس سوم دبیرستان را برای دروس یازدهم تطبیق داد، ولی دروس دوازدهم رو کامل باید آزمون بدم. با این شرایط هم من باید همه دروس یازدهم رو برای ترمیم شرکت کنم و یا 6 درس امکان پذیره؟؟
    و سؤال دوم اینکه اگر احیاناً نمره آزمون مجدد از نمره ثبت شده در کارنامه من کمتر بشه، همان نمره قبلی که بالاتر است در نظر گرفته میشود؟؟

    1. سلام میشه لطفا یکی منو راهنمایی کنه من نمی‌فهمم الان یازدهم نهایی هست یانه ۶تادرسش من قراره کنکور ۱۴۰۶شرکت کنم ولی اصلا معلوم نیست چه خبره هرجایی یه چیزی نوشتن ما اگه الان ۶تادرسمون نهایی هستش خب یعنی تاثیرش برای کنکور همون بیست درصدی یا کلا فقط مثبته تاثیرش

      1. با سلام
        شش درس پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار می شود ولی دیگر تاثیر آن دیگر قطعی نیست؛ بلکه به صورت مثبت اعمال می شود.

      2. سلام فارغ التحصیل۹۶هستم قصد دارم برای کنکور ۱۴۰۶ ثبت نام کنم میتونم پایه یازدهم رو برای ترمیم نمره تیرماه امتحان بدم و پایه دوازدهم رو دی ماه یا نوبت بعد؟

      3. با سلام
        امتحانات نهایی دی ماه و شهریور ملاک اعمال سابقه تحصیلی نیستند و نمرات آن ها برای شما لحاظ نمی شود.

    2. سلام وقت بخیر من کنکوری ۴۰۵ هستم اما می‌خوام ۴۰۶ کنکور بدم ، من سال یازدهم ۶ درس رو نهایی دادم ولی برای کنکور ۴۰۶ باید کل دروس یازدهم رو دوباره نهایی بدم ؟ همه دروس یازدهم تاثیر ۲۰ درصد دارن ؟یا نمره همون ۶ درس حفظ میشه برای سوابقم

      1. با سلام
        برای کنکور 1406 هنوز چیزی قابل پیش نیس نیست اما احتمالا شش درس تاثیر دارند.

  13. سلام
    من میخوان کنکور ۱۴۰۶ رو شرکت کنم
    برای ترمیم معدل یازدهم با توجه به اینکه فقط ۶ تا درس تاثیر داره باید تمام دروس رو امتحان بدم یا فقط همون شش درس رو ؟

    1. با سلام
      تمام دروس یازدهم به صورت نهایی برگزار می گردد اما نمره شش درس به صورت قطعی در تراز سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیرگذار است.

      1. سلام برای کنکور1406 و امتحانات ترمیم رشته انسانی ازکتابهای درسی چاپ سال 1401و1402 میشه استفاده کرد یا باید جدید تهیه کنم؟ البته کتابهای سه سال مدرسه کتاب تست منظورم نیست

      2. با سلام
        برای کنکور 1406 بهتر است که از چاپ جدید کتاب ها استفاده کنید زیرا ممکن است محتوای کتاب ها تغییراتی داشته باشند.
        برای کنکور 1406 منابع زیر از سوی سازمان سنجش معرفی شده اند:
        پایه دهم: کتاب های درسی چاپ سال 1403
        پایه یازدهم: کتاب های درسی چاپ سال 1404
        پایه دوازدهم: کتاب های درسی چاپ سال 1405

      3. سلام من امسال کنکور دارم ینی کنکور 1405 و فک نمیکنم قبول شم حالا میخواستم بدونم اگه من نهایی های امسال رو خوب بدم و بخوام سال دیگه کنکور بدم اول اینکه لازمه دوازدهم رو دوباره بدم و اینکه ما پارسال یازدهم بودیم شش تا درس نهایی دادیم و خوب انگار برا کنکور 1406 همه درسای یازدهم نهایی هست بعد من باید برا سال دیگه همه درس های یازدهم رو امتحان بدم یا فقط درسایی که پارسال نهایی نبوده ؟

      4. با سلام
        اگر از نمرات دوازدهم خود رضایت دارید نیازی به ترمیم دوباره نیست.
        برای یازدهم نیز باید در امتحانات تمام دروس شرکت کنید.
        این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که ترازی که نمرات نهایی شما در امسال به شما می دهد، ممکن است در سال آینده متفاوت باشد.

      5. سلام من دیپلمم نظام قدیمه کارو دانش خواستم بدونم میشه با دیپلمم‌ بدون در نظر داشتن درس های پایه یازدهم و دوازدهم کنکور تجربی بدم

      6. با سلام
        خیر باید در دروس رشته تجربی سابقه ایجاد کنید.

      7. سلام وقتتون بخیر من دیپلمم نظام قدیمه و باید ایجاد سابقه کنم برای یازدهم میتونم فقط شش درسیو که تو کنکور تاثیر داره رو ایجاد سابقه کنم؟

      8. با سلام
        امکان ترمیم یا ایجاد سابقه تحصیلی به تک درس وجود ندارد باید در امتحانات تمام دروس شرکت کنید.

    2. سلام وقت بخیر
      برای کنکور ۱۴۰۶ انسانی فقط دروس اختصاصی رو باید بخونیم دیگه درسته ؟

      1. سلام
        ببخشید من امسال پشت کنکوری هستم پارسال کنکور دادم ولی قبول نشدم امسال می‌خوام دوباره کنکور بدم اما نمیخوام ترمیم کنم آیا اجباریه من برم ترمیم کنم حتما یا نه همون سوابق قلبی کافیه؟

      2. با سلام
        اگر از نمرات خود رضایت دارید اجباری به ترمیم نیست.

      3. سلام
        من ۱۴۰۴ کنکور دادم و امسال یعنی ۱۴۰۵ میخوام فقط یازدهم رو ترمیم کنم همون ۶ تا درس
        نمره ها سیو میشه و برای کنکور ۱۴۰۶ همون ۶ تا درس تاثیر دارن؟؟

      4. با سلام
        بله نمرات سیو می شوند.
        در مورد کنکور 1406 نیز هنوز هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

  14. سلام
    می‌خوام کنکور سال ۱۴۰۶ رو شرکت کنم و می‌خوام بدونم میشه یازدهم و دوازدهم رو با هم ترمیم کنم و اینکه برای ثبت نام باید از کی اقدام کنم

    1. با سلام بله می توانید
      ثبت نام امتحانات ترمیم معدل 1406، حدودا یک ماه قبل از برگزاری امتحانات خردادماه صورت می پذیرد.

      1. امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم رو باهم بخوام بدم تداخل باهم ندارن یه وقت مثلاً هر دو امتحان تو یه روز باشن؟
        و اینکه پس الان من خرداد سال بعد می تونم یازدهم و دوازدهم رو ترمیم کنم ؟🧐

      2. با سلام
        خیر تداخل ندارند.
        بله می توانید.

      3. سلام من کنکوری 1405 هستم ولی میخوام پشت کنکور بمونم و 1406 کنکور بدم و یازدهم هم شش تا. درس نهایی دادم حالا میخواستم بدونم برای 406 باید دوباره دوازدهم و یازدهم رو امتحان بدم یا فقط یازدهم ؟

      4. دوازدهم امسال که نهایی هست اما برای 1406 قطعا 6 درس یازدهم نهایی هست و احتمالا این قانون تغییر می کند

      5. با سلام
        باید در همه دروس پایه یازدهم سابقه تحصیلی داشته باشید.
        اگر در پایه دوازدهم سابقه تحصیلی دارید و از نمرات دوازدهم خود رضایت دارید، اجباری به ترمیم این پایه نیست.

      6. سلام من دوازدهمم اگه امسال نهاییارو بالا بگیرم برای کنکور406 لازمه که دوباره نهایی بدم و ترمیم معدل کنم؟ یا نمرات امسالم لحاظ میشه؟

      7. با سلام
        اگر در امتحانات نهایی همه دروس شرکت کرده و از نمرات خود رضایت داشته باشید، دیگر اجباری به ترمیم معدل ندارید.

  15. با سلام
    کیخام کنکور ۴۰۶ تجربی شرکت کنم و ده سالی هست که دیپلم گرفتم
    امسال میخام فقط یازدهم ترمیم کنم
    ثبت نامش میرم روی سایت اموزش پرورش میگه هنوز شروع نشده
    میترسم جا مونده باشم
    به نظر شما ترمیم معدل پایه یازدهم برای کنکور ۴۰۶ شروع شده؟؟

    1. با سلام
      زمان ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی به خاطر جنگ به تعویق افتاد و هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است.

  16. سلام وقت شما بخیر باشه
    بنده دانشجو ورودی 402 و فارغ التحصیل 401 ریاضی هستم و قصد شرکت در کنکور 406 رو دارم

    برای پایه یازدهم ایجاد سابقه ای انجام ندادم.

    یک سوالی برام پیش اومده
    ایا بنده میتونم امسال (یعنی نهایی 405) برای یازدهم ایجاد سابقه کنم و از اون برای کنکور 406 استفاده کنم؟
    و اگر امکانش هست ایا افت تاثیری از نظر تراز خواهم داشت؟
    ممنون میشم راهنمایی کامل کنید.

    1. با سلام
      امسال می توانید در امتحانات نهایی یازدهم در سال 1405 شرکت کنید و نمرات شما نیز سیو خواهد شد اما در نظر داشته باشید که ممکن است ترازی که در سال آینده به شما می دهد، متفاوت باشد.

  17. سلام وقت بخیر ، امتحانات یازدهمم نهایی نبود ، امسال میخوام کنکور شرکت کنم ، ولی فقط واسه دوازدهم ترمیم معدل کنم امکانش هست ؟ یا حتما باید یه نمره ای برای یازدهم هم لحاظ بشه ، اگه صفر هم رد بشه و کل ۲۰ درصد یازدهم رو از دست بدم هم مشکلی ندارم فقط میخوام بدونم امکانش هست

    1. با سلام
      در صورتی که در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد نکنید، تاثیر آن را از دست خواهید داد.

      1. برای فرهنگیان تاثیر نهایی پنجاه درصده میشه بگین یازدهم چقده از پنجاه درصد

      2. با سلام
        مجموع سوابق تحصیلی یازدهم و دوازدهم 50 درصد است.

  18. سلام وقت بخیر من دانشجو حسابداری (روزانه و ورودی مهر ۱۴۰۴)دانشگاه ملی مهارت هستم خواستم ببینم شرایط این رو دارم برای کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم یا نه؟

    1. سلام من 404 کنکور تجربی دادم و الان دانشجوام امکان داره بدون انصراف در کنکور 406 شرکت کنم؟

  19. درود وقتتون بخیر من کنکوری ۱۴۰۵ ام ولی می‌خوام امسال پشت کنکور بمونم و ۱۴۰۶ امتحان بدم
    پارسال شیش تا درس نهایی دادیم باید دوباره امتحان نهایی بدم کل درسا سال بعد واسه یازدهم یا فقط همون شیش تا درس رو سوابق تحصیلیش تاثیر داره؟
    و اینکه امسال دوازدهم نمرمون برای سال ۱۴۰۶ دیگه تغییر نمیکنه و همین ثبت میشه اگه نمرمون راضی بودیم دیگه نیاز نداریم دوباره ترمیم کنیم؟

    1. با سلام
      همه دروس یازدهم نهایی هستند و نمره شش درس در تراز سوابق تحصیلی شما تاثیرگذار است.
      نمرات شما نیز ثبت می شوند اما ترازی که هر ساله ممکن است بدهد متفاوت خواهد بود.

  20. سلام وقت بخیر
    6 درس پایه یازدهم که تاثیر قطعی دارن میشه نام ببرین چه دروسی هستن؟

  21. سلام وقت بخیر
    ثبت نام تاثیر معدل یازدهم فنی برای کنکور هنر ۱۴۰۶ هنوز شروع نشده؟

  22. سلام
    من کنکور هنر ۱۴۰۶ هستم میخوام تاثیر معدل یازدهم شرکت کنم
    هنوز ثبت نام تاثیر معدل یازدهم شروع نشده؟

      1. سلام من دیپلم تجربی دارم
        برای ۴۰۶ فرهنگیان بخوام شرکت کنم باید دوباره امتحانای نهایی یازدهم و دوازدهم انسانی دوتاش رو بدم؟ اون موقع فقط ۱۲ام مون نهایی بود

  23. وقت بخیر . من ۹۸ کارشناسی ارتباط تصویری گرفتم. برای ۴۰۶ و ادامه تحصیل چه رشته ای مجازم شرکت کنم

  24. سلام
    من رشته تجربی بودم سال ۹۸ و الان می خوام کنکور ریاضی شرکت کنم آیا حتما باید ترمیم معدل انجام بدم ؟ و اگر آره چه زمانی برای ترمیم معدل باید اقدام کنم شهریور یا دی سال جاری ؟

    1. با سلام
      امتحانات نهایی خردادماه ملاک اعمال سابقه تحصیلی و ترمیم نمره هستند.

  25. سلام شما گفتین که اگه برای ترمیم معدل شرکت کنیم باید همه درس هارو با هم امتحان بدیم؟ میشه بگید منظورتون دقیق چی بود؟ یعنی مثلا من میخام نمره فارسیم بهتر بشه اما نمیخام نمره ریاضی که ۱۹ هست تغییری کنه.اگه من برم ریاضی رو امتحان بدم و نمره ام کم شد .آیا اون نمره کم رو لحاظ میکنن؟ 😐😭😭😭بهم بگین که اینور نیست

    1. با سلام همه دروس را باید به صورت نهایی امتحان بدهید زیرا ترمیم دروس به صورت تک درس وجود ندارد.

      1. سلام ببخشید من فرغ التحصیلم میخام ترمیم معدل یازدهم و دوازدهم شرکت کنم بنظرتون ممکنه روز امتحانا باهم تداخل داشته باشه؟

      2. با سلام
        امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم در روزهای جداگانه برگزار می شوند و تداخلی باهم ندارند.

  26. درود‌ وقت بخیر
    من پایه دوزادهمم قصد دارم پشت کنکور بمونم بنظرتون احتمالش هست برای کنکور 1406 تاثیر یازدهم بخاطر شرایط امسال مثبت بشه؟

    1. با سلام
      نمی توان پیش بینی کرد و در این باره اظهار نظر قطعی نمود.

      1. سلام وقت بخیر من دانشجو حسابداری (روزانه و ورودی مهر ۱۴۰۴)دانشگاه ملی مهارت هستم خواستم ببینم شرایط این رو دارم برای کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم یا نه؟

      2. سلام وقتتون بخیر
        بنده دانشجوی پرستاری هستم میخوام در کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم
        میخواستم بپرسم میتونم هم زمان دروس یازدهم و دوازدهم رو ترمیم کنم ؟

      3. سلام بله مشکلی ندارید اگه زمان تون اجاره بده

      4. سلام وقت بخیر
        من رشتم ریاضیه و امسال کنکور دارم ولی میخوام واسه سال ۱۴۰۶ کنکور بدم
        واسه نهایی امسال اصلا خوب نخوندم و قصدم اینه که سال بعد هم یازدهم رو امتحان بدم و هم دوازدهم رو ترمیم بزنم و هم کنکور بدم
        آیا شدنیه؟
        تو یک روز امکان داره بیوفته امتحانا؟
        امکان داره یازدهم حذف شه سال بعد؟
        اگر مثبت شه بازم باید آزمون بدم؟

      5. با سلام
        برنامه ریزی ها به گونه ای خواهد بود که در یک روز امتحانات یازدهم و در روز دیگر امتحانات دوازدهم را امتحان بدهید.

  27. سلام ببخشید من امسال کنکور دارم اما به دلایلی نتونستم بخونم و قصد دارم برای سال بعد بخونم. اون موقع سال بعد باید دوباره یازدهم و دوازدهم نهایی بدم؟؟ نمیتونم سیو کنم؟ و اینکه من یازدهمم فقط ۶ درس نهایی بود لازمه سال بعد کل یازدهمو بدم یا فقط دروسی ک نهایی نبودن؟
    ببخشید طولانی شد

    1. با سلام
      بله سیو می شود.
      امکان ترمیم یا ایجاد سابقه تحصیلی به صورت تک درس وجود ندارد.

    2. سلام وقتتون بخیر
      من امسال دوازدهمم و اینکه نتونستم چیزی بخونم امسال تو نهایی شرکت کنم میتونم نمره های دوازدهم و سیو کنم و برای کنکور سال ۱۴۰۶ فقط یازدهم و ترمیم بزنم و دوازدهم و نزنم ؟

    3. سلام وعرض ادب‌. بنده سال ۹۸ فارغ التحصیل شدم. برای شرکت در کنکور فرهنگیان زبان باید برای تمام دروس پایه یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی ایجادبکنم؟

      1. با سلام
        برای کنکور زبان باید در دروس عمومی یازدهم و دوازدهم سابقه ایجاد نمایید.

  28. سلام منظور از این که سقف ترمیم برداشته شده، یعنی چی؟ امتحانات نهایی مگه یکبار برگزار نمیشن. من سال ۹۸ کنکور دادم و الان می‌خوام کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم ولی دقیق نمی‌دونم چی به چیه

    1. اگر مطالبی که مطالعه کردید پاسخگوی پرسش های شما نبود، پیشنهاد میکنم با یک مشاور تحصیلی از شهرتون ارتباط بگیرید

  29. سلام خسته نباشید ، من دو سال پیش که فقط دوازدهم جز درصد کنکور بود فارغ شدم ، الآن می‌خوام سال بعد کنکور فرهنگیان بدم. آیا باید یازدهم رو ترمیم بزنم ؟ یا میتونم با همون ادامه بدم ؟

    1. با سلام
      بله باید در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد نمایید.

  30. سلام وقت بخیر
    من قبلادوبار رشته شیمی رو در دوره روزانه قبول شدم دفعه اول باآزمون بود ک بعد دوسال انصراف دادم دوباره کنکور شرکت کردم نتیجه خوب نشد و این بار انتخاب رشته کردم همون رشته و دانشگاه قبل ولی با سوابق قبول شدم و ثبت نام کردم چون از این موضوع ک هرفرد فقط دوبار میتونه درهرمقطع ازخدمات روزانه استفاده کنه بی اطلاع بودم🤦‍♀️سوالم اینه الان که سقف سن فرهنگیان سی سال شده من نمیتونم شرکت کنم؟!ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقتتون بخیر ببخشید.
      اگه امسال برای بار اول ترمیم کنم میتونم سال بعد هم یعنی۱۴۰۶ برای بار دوم ترمیم کنم؟
      ممنون میشم راهنمایی کنین.

  31. سلام ببخشید میگم من پشت کنکورم خب اگه بخوام ترمیم بزنم میتونم فقط امتحان های یازدهم رو بدم و نمرات دوازدهم رو بخوام که حفظ بشن

      1. سلام وقت بخیر
        بنده پشت کنکوری هستم
        و به دلایلی امسال فقط تصمیم گرفتم ترمیم یازدهم و دوازدهم رو انجام بدم و بعد از تابستون شروع کنم برای سال دیگه کنکور بدم
        میخواستم بدونم بنده امسال یازدهم رو ترمیم میکنم شش درس هست اما سال دیگه تمام دروس اونوقت ترمیم امسالم برای سال دیگه که تمام دروسه لحاظ نمیشه ؟یا باید برم تمام دروس رو امتحان بدم ؟یا امسال که شش درس ترمیم میکنم برای سال دیگه که تمام دروس ترمیم هست چون ترمیم کردم امسال نیاز نیست و همون نمره ترمیمی امسال رو تاثیر میدم برای کنکور 1406؟یا هم چون من فقط شش درس نمره نهایی دارم بقیشو صفر می‌کنن و 20درصد یازدهمم کم میشه؟

      2. با سلام
        برای کنکور 1406 نمی توان چیزی را پیش بینی کرد و درباره آن اظهار نظر قطعی نمود.

      3. سلام وقتتون بخیر
        برای کنکور ۱۴۰۶ با اینکه تمام دروس یازدهم نهایی هستن ولی فقط ۶ تا از اونا داخل تراز کنکور تاثیر میازه ؟

      4. اگه بقیه دروس نهایی تاثیرگذار نشن، بله

  32. درود
    ایا خرداد ماه ۱۴۰۶ میتونم هم پایه یازدهم و هم دوازدهم رو ایجاد سابقه تحصیلی بکنم؟

      1. سلام وقتتون بخیر
        من سال ۸۹ پیش دانشگاهی تجربی رو تموم کردم و در نظر دارم سال ۱۴۰۶ کنکور تجربی شرکت کنم ،آیا برای شرکت در کنکور حتما باید برای دروس پایه ۱۱و۱۲ ایجاد سابقه تحصیلی بزنم و تمامی دروس را امتحان بدهم یا اینکه میشود بدون ایجاد سابقه تحصیلی هم کنکور شرکت کرد؟منظورم اینه اجباری هست یا اختیاری؟

      2. با سلام
        اگر سابقه ایجاد نکنید و یا نمرات خوبی نداشته باشید، سهم تاثیر سوابق تحصیل را از دست خواهید داد.

  33. با سلام
    من سال ۸۹ پیش دانشگاهی ریاضی رو تمام کردم.
    مطابق توضیحات باید کل پایه یازدهم رو سوابق تحصیلی ایجاد کنم.
    سوال من برای پایه ۱۲ هست. چون تنها تفاوتش زیست هست. برای این پایه هم باید کامل ثبت نام کنم؟

    1. درود.
      من یازدهم هستم و در رشته تجربی درس میخونم.
      خواستم ببین با این شرایط، وضعیت تعداد دروس نهایی و مقدار تاثیر چند درصد هستش در امتحان نهایی امسال؟
      سپاس.

      1. سلام دقیقا متوجه سوالتون نشدم
        شانس قیولی خودتون منظورتون هست یا میزان تاثیر یازدهم در قبولی کنکور

  34. سلام اگر بخوام برای سال یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنم اگر فقط اون ۶ درس رو خوب جواب بدم و باقی درس هارو سفید تحویل بدم این موضوع رو تراز کنکور و نتیجه تاثیری میزاره؟

    1. با سلام
      در صورتی که سفید تحویل بدهید نمره شما صفر لحاظ خواهد شد.

      1. درود خسته نباشید
        من سال 404 مامایی دانشگاه دولتی قبول شدم و باز میخوام برای سال 406 کنکور بدم.
        برای انصراف از دانشگاه باید هزینه پرداخت کنم؟
        کی باید انصراف بدم دقیقا؟

      2. با سلام
        از آموزش دانشگاه خودتان هزینه و نحوه انصراف را سوال بفرمایید.

      3. سلام.اگه برای کنکور۴۰۶ بخوام ترمیم معدلشو ۴۰۵ شرکت کنم لازمه برای کنکور ۴۰۵ ثبت نام کنم؟
        یعنی میشه بدون ثبت نام در کنکور۴۰۵ ،در ترمیم معدل ۴۰۵ ثبت نام کرد؟

  35. سلام من دیپلمم ریاضیه و کنکور تجربی میخوام شرکت کنم
    آیا امکانش هست فقط درس زیست رو امتحان بدم برای شرط معدل؟

    1. با سلام
      باید در امتحانات نهایی تمام دروس شرکت کنید و امکان ترمیم و یا ایجاد سابقه تحصیلی به صورت تک درس وجود ندارد.

  36. ببخشید ترمیم معدل برای یازدهم هم اینجوریه که اگه شرکت کنم همه ی دروس رو باید بدم یا یازدهم و مثل ترمیم سال دوازدهم هست یعنی برای یازدهم تک درس یا دو درس نمیتونم ترمیم کنم

    1. با سلام
      همه دروس را باید امتحان بدهید و امکان ترمیم تک درس وجود ندارد.

  37. سلام من امسال کنکور دارم ولی هدف اصلیم اینه پشت کنکور بخونم تا بتونم اون دانشگاهی که مد نظر که قبول بشم حتما رشته ی انسانی هم هستم آیا سال بعد نیازه که حتما باز امتحانات نهایی دوازدهم رو بدم یعنی اگه از این نمرات امسال راضی باشم باز هم برای کنکور ۱۴۰۶ باید دوباره نهایی بدم

    1. با سلام
      سوابق شما و نمرات تان حفظ خواهد شد؛ اما ترازی که ممکن است هر سال بدهد متفاوت خواهد بود.

      1. سلام وقت بخیر
        من فارغ التخصیل تجربیم برا کنکور ۴۰۶ میخوام خودمو اماده کنم …میتونم امسال ۶درس یازدهم و فقط نهایی شو بدم (با کسب نمرات عالی ) و دوازدهم ندم (همون نمرات قبلا بمونه ) بعد برای سال اینده فقط ۱۲ نهایی بدم و کنکور دیگه سال اینده یازدهم نهایی امتحان ندم چون امسال میدمش! همچین چیزی میشه ؟؟
        امسال ۶درس نهایی ۱۱ رو عالی بگیرم ولی دوازدهمم خیلی خوب نیست اما نمرات اونا بمونه و نهایی ندم؛ سال بعد نمرات دوازدهموو عالی کنم و کنکور ….

      2. با سلام
        باید تمام دروس یازدهم را به صورت نهایی امتحان بدهید ولی نمره شش درس در سابقه تحصیلی شما تاثیر گذار است.

  38. با سلام، من کنکور 1401 دادم و بعد لیسانس 4 سال گذروندم. الان میخوام برای کنکور 1406 اقدام کنم دقیقا امتحانات چه پایه هایی و چه دروسی و بدم؟ ( ایا مثلا دروس سلامت بهداشت هم جزو امتحانات هست؟) و اینکه من نمرات خوبی تو هر سه پایه گرفتم ایا راهی هست امتحان ندم و معادل سازی کنم اگر اینطور هست کدوم پایه و چه دروسی میشه معادل سازی کرد با تشکر

    1. با سلام
      باید در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنید و در امتحانات نهایی این مقطع شرکت کنید.
      نمرات دوازدهم نیز معادل خواهند شد. البته در صورتی که از نمرات آن ها رضایت ندارید می توانید در امتحانات ترمیم نمره این پایه شرکت کنید.

  39. سلام من سال ۸۶ دیپلم ریاضی رو‌گرفتم و رشته مهندسی مکانیک تا فوق لیسانس خوندم میخوام سال ۴۰۶ کنکور تجربی بدم،برای ترمیم معدل میتونم امسال امتحانات نهایی پایه یازدهم و سال اینده امتحانات نهایی پایه دوازدهم و کنکور رو با هم شرکت کنم؟

  40. سلام وقت بخیر
    من سال 87 پیش دانشگاهی ریاضی گرفتم میخوام 406 کنکور تجربی شرکت کنم میشه راهنمایی بکنید چکار باید بکنم؟چه دروسی رو باید بخونم نحوه محاسبه نمرات نظام جدید رو نمیدونم

    1. با سلام
      باید در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنید و در امتحانات نهایی این مقطع شرکت کنید.
      نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز معادل خواهند شد . البته در صورتی که از نمرات آن ها رضایت ندارید می توانید در امتحانات نهایی دوازدهم نظام جدید شرکت کنید.

    2. سلام من امسال دوازدهم هستم و میخوام پشت کنکور بمونم و سال بعد برای کنکور ۱۴۰۶ کنکور بدم و بخوام یازدهم ترمیم بزنم
      الان دیگه نباید یازدهمم تایید سوابق بزنم؟
      اگر اینکار بکنم و سوابق یازدهمم تایید کنم،و سال بعد بخوام یازدهمم ترمیم بزنم نمیشه؟؟

      1. با سلام
        سال آینده نیز می توانید نمرات یازدهم را ترمیم کنید.

  41. سلام و وقت بخیر
    من کنکور 1404 بودم میخوام در کنکور 1406 شرکت کنم میخواستم بپرسم امکانش هست امسال که میشه 1405 فقط دروس پایه دوازدهم رو ترمیم کنم و برای سال دیگه 1406 دروس پایه یازدهم رو ترمیم کنم یا شرایط ترمیم این است که باید تمام دروس پایه یازدهم و دوازدهم باید در یک سال ترمیم شوند یا امکان آن وجود دارد که ترمیم معدل فقط برای دروس یک پایه انجام شود؟

    1. سلام میخواستم بدونم من اگر سال405ترمیم معدل یازدهم کنم و بخوام سال406کنکور فرهنگیان بدم ترمیمی که سال405برای یازدهم6درس را دادم قبوله یا باید دوباره تمام دروس را برای کنکور406ترمیم کنم؟

      1. با سلام
        سوابق شما و نمرات تان حفظ خواهد شد؛ اما ترازی که ممکن است هر سال بدهد متفاوت خواهد بود.

      2. سلام
        من سال ۴۰۲ فارغ التحصیل شدم و معدل کتبی سال دوازدهم من ۱۷/۳۳ شد آیا لازمه که امسال برای ترمیم معدل یازدهم شرکت کنم و سال آینده برای ترمیم معدل دوازدهم ؟ قصدم شرکت در کنکور ۱۴۰۶ هست

      3. با سلام
        برای یازدهم باید سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
        نمرات دوازدهم شما نیز معادل می شوند اما در صورتی که از آن ها رضایت ندارید، می توانید در امتحانات ترمیم نمره شرکت نمایید.

      4. سلام ، من دوازدهم هستم و پارسال برای ما فقط ۶ کتاب نهایی بود اگه بخوام برای کنکور ۴۰۶ بخونم باید همه کتابای یازدهم رو ایجاد سوابق کنم یا فقط۶ کتاب باقی مونده رو؟

      5. با سلام
        برای کنکور 1406 هنوز چیزی قابل پیش بینی نیست.
        اگر مطابق با کنکور 1405 باشد، باید تمام دروس یازدهم را به صورت نهایی بدهید.

    2. سلام من دانشجو پیام نور ورودی ۱۴۰۲ هستم رشتم تجربی بوده میخوام خودمو واسه کنکور ۱۴۰۶ آماده کنم
      اون شیش تا درسی که در سوابق پایه یازدهم تاثیر گذاره چیه ؟
      و اینکه میتونم کنکور ریاضی هم بدم ؟

      1. با سلام
        لیست دروس موثر در سوابق تحصیلی پایه یازدهم رشته تجربی به شرح زیر است:
        دینی (۲)
        عربی (۲)
        فارسی (۲)
        زبان خارجی (۲)
        زیست شناسی (۲)
        شیمی (۲)
        اگر کنکور تجربی شرکت کنید، نمی توانید در کنکور ریاضی شرکت کنید، زیرا هر دو گروه های آزمایشی اصلی هستند. اما در کنکور هنر یا زبان می توانید ثبت نام نمایید.

  42. باسلام بنده سال ۹۶دیپلم تجربی گرفتم و برای سال ۱۴۰۶قصد دارم کنکور تجربی شرکت کنم
    واسه ترمیم معدل امتحانات نهایی چ پایه هایی رو باید شرکت کنم؟
    و اینکه واسه امسال وقت دارم که واسه دروس یازدهم بخونم و نهایی هاشو شرکت کنم یا بزارم واسه سال آینده؟

    1. با سلام
      بله می توانید در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنید و در امتحانات نهایی این مقطع شرکت کنید.
      نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز معادل خواهند شد . البته در صورتی که از نمرات آن ها رضایت ندارید می توانید در امتحانات نهایی دوازدهم نظام جدید شرکت کنید.

  43. سلام وقت بخیر من امسال پایه یازدهم تجربی هستم و قراره که سال 1406 کنکور بدم
    امسال من به یه سری شرایط اصلا خوب درس نخوندم اصلا نهایی و کنکوری کار نکردم و یک سوال برام پیش اومد آیا امسال تمام دروس نهایی برگزار میشه ولی فقط 6 درس آن برای کنکور و قبولی در کنکور تاثیر داره؟
    چون اگه این طور باشه در فرصت باقی مانده سعی میکنم بیشتر بر روی آن 6 درس تمرکز کنم

    1. با سلام
      بله همه دروس پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار خواهند شد اما نمره شش درس به صورت قطعی و مستقیم در تراز تحصیلی شما تاثیر گذار است.
      البته این موضوع را در نظر داشته باشید که نمرات امتحانات نهایی سایر دروس در نمره دیپلم شما تاثیرگذار هستند و اگر از آن ها نمره کمی بگیرید نمره معدل شما افت پیدا خواهد کرد.

  44. سلام خسته نباشید
    من پایه یازدهم انسانی هستم و باید سال ۱۴۰۶ کنکور بدم.
    قصد دارم در کنکور هنر شرکت کنم.
    تاثیر دروس نهایی در کنکور هنر چگونه خواهد بود؟
    شامل کل دروس انسانی میشه یا فقط دروس عمومی؟
    ممنون از پاسخگویی شما🙏

    1. با سلام برای کنکور هنر فقط دروس عمومی در سابقه تحصیلی تاثیر دارند.

      داوطلبان نظام جدید کنکور هنر:
      پایه های یازدهم(رشته هنر و زبان): 10% با تاثیر قطعی.
      پایه های دوازدهم(رشته هنر و زبان): 20% با تاثیر قطعی.

      داوطلبان نظام قدیم کنکور هنر:
      پایه یازدهم(رشته هنر و زبان): 10% با تاثیر قطعی.
      دیپلم(رشته هنر و زبان): 15% با تاثیر قطعی.
      پیش دانشگاهی(رشته هنر و زبان): 5% با تاثیر قطعی.

      1. وقت بخیر
        من امسال باید پایه یازدهم انسانی رو نهایی بدم
        تاثیری معدلی که در کنکور ۱۴۰۶ لحاظ میشه ۶۰ درصده و همه دروس نهایی و تخصصی لحاظ میشه ؟
        اخه من خیلی جا خونده بودم فقط ۶ درس تاثیر داره .

      2. با سلام
        برای پایه یازدهم تمام دروس نهایی هستند اما نمره شش درس یازدهم به صورت قطعی در تراز سوابق تحصیلی شما تاثیر گذار است.

  45. سلام ، هیچ راهی نداره امتحان سال دوازدهم رو امسال شرکت نکنیم و سال بعد بدیم ؟ ( با توجه به اینکه در کنکور حساب بشه )

    1. باسلام
      اگر دانش آموز در حال تحصیل باشید باید در امتحانات نهایی شرکت کنید.

    2. سلام من متقاضی کنکور ۱۴۰۶ تجربی هستم.
      سال ۹۹ دیپلم تجربی گرفتم و اون موقع یازدهم نهایی نبود.
      اگه برای یازدهم ایجاد سابقه تحصیلی کنم و فقط ۶ درس تاثیر گذار رو نمره خوبی بگیرم و بقیه دروس رو سفید بدم مشکلی در کنکورم ایجاد میشه؟ نمره صفر بقیه دروس باعث میشه نمره اون ۶ درس هم توی کنکور تاثیر داده نشه؟؟

      1. با سلام
        در صورتی که سفید بدهید نمره شما صفر لحاظ خواهد شد.
        فقط شش درس در تراز سابقه تحصیلی شما تاثیر گذار است.

  46. سلام وقت خوش
    من کنکوری۱۴۰۲ هستم
    امسال می‌خوام کنکور بدم
    کدوم درس ها در کنکور
    و کدوم درس ها در امتحانات نهایی است؟

  47. سلام همه دروس یازدهم نهایی ولی فقط ۶ درس ان در تراز کنکور تاثیر گزار است.
    سوال اینه بقیه دروس رو اگر نخونیم و نمره پایین بگیریم مشکلی نیست؟
    پشت کنکورم و میخام ترمیم معدل کنم
    همچنین سوالم اینه امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم باهم تداخل ندارند؟

    1. با سلام
      بله شش درس تاثیر دارند.
      امتحانات نهایی یازدهم در روزهای زوج و امتحانات نهایی پایه دوازدهم در روزهای فرد برگزار می شوند.

  48. سلام خسته نباشید
    برای سابقه سازی یازدهم میتونم همون ۶ درسی که تاثیر داره رو بخونم و بقیه رو برگه سفید بدم؟
    تاثیری روی کنکورم نمیزاره؟
    ممکنه برای سال دیگه کل درپس یازدهم تاثیرگزار باشه؟

    1. با سلام
      اگر برگه خود را صفر تحویل بدهید، نمره شما صفر لحاظ خواهد شد.
      برای آزمون سال آینده نیز هنوز هیچ چیز قابل پیش بینی نمی باشد.

  49. سلام وقت بخیر
    من میخوام ۴۰۶ کنکور بدم
    برای یازدهم فقط همون ۶ درس، و برای دوازدهم کلیه درس ها تاثیر داره درسته؟

    1. با سلام
      کنکور 1406 را نمی توان به صورت قطعی پیش بینی کرد . اما اگر همه چیز مطابق با برگزاری کنکور 1405 باشد، برای پایه یازدهم فقط همان ۶ درس، و برای دوازدهم کلیه درس ها تاثیر گذار است.

      1. سلام
        من نظام قدیمم برای کنکور ۴۰۶ تجربی باید چیکار کنم؟

      2. سلام. منظورتون اگر شرایط تاثیر معدل هست که توضیح داده شده

      3. سلام دوست عزیز سلامتید انشالله من دیپلم نظام قدیم رشته انسانی دارم و می خواهم کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم می توانید بگویید چه پایه تحصیلی را بخوانم

      4. سلام
        منابع کنکور انسانی 1406، کتاب های درسی دهم تا دوازدهم نظام جدید است.

  50. سلام
    من دوازدهم تجربی رو سال۱۴۰۳-۱۴۰۴تموم کردم
    و میخوام که توی کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم،
    از معدل یازدهم و دوازدهم خودم راضی نیستم
    و میخوام هر دو رو ترمیم کنم ، برای کنکور ۱۴۰۶، کل دروس هر دو پایه رو حتما باید امتحان بدم؟
    دروسی که روی رتبه تأثیر قطعی میزارن ۶ درس از یازدهم هستن فقط؟ و کل دروس دوازدهم ؟ یعنی درسی مثل تاریخ یا محیط زیست از پایه یازدهم تأثیری نداره رو رتبه فقط برای معدل دیپلم هستن؟

    1. با سلام
      بله در صورتی که قصد ترمیم دارید باید تمام دروس را امتحان بدهید و امکان ترمیم به صوت تک درس وجود ندارد.

      1. سلام من سال ۹۷ فارغ التحصیل شدم برای شرکت توی کنکور ۴۰۶ باید امتحانات نهایی تمام دروس یازدهم و تمام دروس دوازدهم رو شرکت کنم که ایجاد سابقه کرده باشم ، درست متوجه شدم؟
        و میشه بگید برای رشته تجربی اون ۶ درس یازدهم که ۲۰ درصد تاثیر مستقیم دارن چیا هستن؟

      2. با سلام
        دینی (۲)
        عربی (۲)
        فارسی (۲)
        زبان خارجی (۲)
        زیست شناسی (۲)
        شیمی (۲)

  51. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم ترازی که از امتحانات نهایی دوازدهم امسال میگیریم برای سال بعد یعنی 1406هم ذخیره میشه؟

    1. با سلام
      نمرات سابقه تحصیلی شما حفظ می شود اما تراز سابقه تحصیلی فقط برای همان سال اعتبار دارد.
      به این معنا که ممکن است ترازی که در کنکور 1405 می گیرید با ترازی که در کنکور 1406 کسب می کنید متفاوت باشد.

    2. سلام. من فارغ تحصیل دیپلم تجربی در سال ۹۶ هستم. و لیسانس دادم. میخوام کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم میشه بگید سوابق تحصیلی برای من چجوری هست؟ و اگه بخوام فقط پیش دانشگاهی برام حساب بشه چنددرصد میشه سوابق تحصیلی؟؟؟

      1. با سلام
        باید در دروس پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
        نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز معادل می شوند اما در صورتی که از نمره آن ها رضایت ندارید می توانید در امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظام جدید شرکت کنید.

  52. سلام وقت بخیر دوتا سوال داشتم من فارغ التحصیل سال ۹۷ تجربی اخرین دوره نظام قدیم هستم واسه شرکت در کنکور ۰۶ باید تمام دروس یازدهم رو امتحان بدم یا نه؟اینکه واسه ترمیم معدل دوازدهم، امسال باید اقدام کنم یا خرداد ۰۶ هم میتونم؟تشکر

    1. با سلام
      بله باید تمام دروس یازدهم رو امتحان بدهید.
      برای ترمیم نمره دوازدهم نیز امسال می توانید اقدام کنید.

      1. سلام. وقت بخیر. دیپلم ریاضی نظام قدیم دارم و میخوام کنکور تجربی شرکت کنم. تازه درس خوندن را شروع کردم. میتونم خرداد ۱۴۰۶ سابقه تحصیلی یازدهم و دوازدهم برای کنکور تیر ۱۴۰۶ تهیه کنم؟! ممنون.

  53. سلام و عرض ادب .
    برای کنکور 1406 انسانی ، تاثیر معدل نهایی یازدهم شامل همه ی دروس میشود یا نه تنها همان 6 تا درس ؟

    1. با سلام
      تمام دروس یازدهم به صورت نهایی برگزار می شوند و شش درس آن در تراز سوابق تحصیلی شما تاثیرگذار است.

    2. سلام وقت بخیر من دیپلمه کاردانش سال ۱۴۰۲ هستم میتونم سال ۱۴۰۶ کنکور فرهنگیان بدم؟

  54. سلام من قصد دارم پشت کنکوری ۱۴۰۶ بشم
    تو امتحان نهایی ۱۴۰۴ یازدهم شرکت کردم لازمه برای سال کنکور ۱۴۰۶ دوباره نهایی یازدهم بدم ؟

    1. با سلام
      خیر در صورتی که سابقه تحصیلی در پایه یازدهم ایجاد کرده باشید، نیازی برای امتحان مجدد برای سال بعد نیست. مگر آن که از نمرات خود رضایت نداشته باشید و قصد ترمیم نمره داشته باشید.

      1. سلام من سال95دیپلم گرفتم و میخواهم سال1406کنکور ثبت نام کنم برای ایجاد سابقه تحصیلی سال یازدهم و دوازدهم
        ایجاد سابقه تحصیلی در کدوم سایت هست

      2. با سلام
        از طریق سایت مای مدیو می توانید نسبت به ثبت تام برای ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایید.

  55. سلام من سال ۹۶ سه درس پیش دانشگاهی مردود شدم و میخام سال ۱۴۰۶ کنکور بدم باید درس هارو پاس کنم ؟یا هم زمان میتونم ترمیم معدل یازدهم و دوازدهم شرکت کنم ؟و هم درسای مردودی پاس کنم هم ترمیم معدل بشه

    1. سلام و وقت بخیر.
      من یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور میدم. الان همه دروس برای من به صورت نهایی برگزار میشه، منتها سوال من اینه که نمرات تمامی دروس در کنکور من تاثیر داره یا ۶ درس؟

      1. با سلام
        همه دروس نهایی برگزار می شوند اما نمره شش درس در تراز سوابق تحصیلی شما تاثیرگذار است.

  56. سلام من فارغ التحصیلی ۱۴۰۴هستم رشته انسانی،برای شرکت در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۶نیازه دوباره دروس پایه یازدهم و دوازدهم رو دوباره نهایی امتحان بدم؟من قبلا تمام دروس یازدهم و دوازدهم رو نهایی امتحان دادم و در سایت اموزش و پرورش ثبت کردم نمرات رو

    1. با سلام
      شما در پایه یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی دارید، بنابراین نیازی به ایجاد سابقه نیست.
      البته در صورتی که از نمرات خود رضایت ندارید می توانید در امتحانات ترمیم نمره شرکت کنید.

    2. سلام. وقتتون بخیر. من دیپلم نظام قدیم ریاضی دارم. الان برای شرکت در کنکور تجربی باید چکار کنم؟!

      1. با سلام
        باید در دروس رشته تجربی سابقه تحصیلی ایجاد کنید.

  57. سلام
    من قبولی سال ۴۰۴ روزانه بودم
    اما به دلایلی ریسک نکردم انصراف بدم و ۴۰۵ کنکور شرکت کنم
    اما می‌خوام ۴۰۶ کنکور شرکت کنم
    نهایی یازدهم رو میتونم امسال شرکت کنم و سال بعد هم کنکور هم دوازدهم بدم ؟؟

      1. خسته نباشید
        میخوام پشت کنکور بمونم ۱۴۰۶ کنکور بدم.
        نیازه که دوباره امتحان نهایی یازدهم بدم؟( اگه آره تمام درسا یا ۶ درس تعیین شده؟)
        با تشکر

      2. با سلام
        اگر در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کرده باشید و در امتحانات نهایی آن شرکت کرده باشید نیازی نیست. مگر آنکه از نمرات خود رضایت نداشته باشید و قصد ترمیم داشته باشید.

      3. سلام
        میشه امسال یازدهم رو ترمیم کرد و سال بعد دوازدهم رو؟
        من فارغ التحصیل ۹۸ هستم رشته ریاضی
        امسال میتونم یازدهم رو برای تجربی ترمیم کنم ؟
        و اینکه من اگه بخوام یازدهم رو ترمیم کنم باید کل دروسو امتحان بدم یا فقط ۶ درس رو؟
        شما تو نظرات گفتین همه درس ها نهایی برگزار میشه ولی ۶ تاش تاثیر داره ، این یعنی چی یعنی من ۶ تاروثبت نام کنم یا همه رو
        اگه همه رو باید امتحان بدم ولی ۶ تا تاثیر داره یعنی میشه فقط برای ۶ درس خوند بقیه رو چیزی ننوشت و خالی داد؟
        و اینکه تاثیرش سیو میشه برای سال بعد؟
        میخوام کنکور ۴۰۶ شرکت کنم
        فرضا اگر امسال یازده رو ترمیم کردم و راضی نبودم سال بعد میتونم دوباره ترمیم کنم؟

      4. با سلام
        بله می توانید.
        تمام دروس یازدهم را باید به صورت نهایی امتحان بدهید. همه را باید ثبت نام کنید و نمره شش درس به صورت قطعی در تراز سابقه تحصیلی شما تاثیر گذار است.

    1. سلام وقت بخیر
      من فارغ التحصیل رشته کار دانش هستم
      میخوام کنکور 406 شرکت کنم
      میتونم همون سال 406 امتحانات یازدهم و دوازدهم بدم سابقه تحصیلی ایجاد کنم و بعد کنکور بدم؟

  58. سلام و وقت بخیر
    پشت کنکوری هستم
    برای کنکور ۱۴۰۶ میخونم امسال باید تمامی دروس یازدهم را نهایی بدهم ؟ هیچ سوابقی از یازدهم ندارم

      1. سلام اگر امسال در امتحانات نهایی ۶ درس یازدهم تاثیر داره
        و سال بعد کل دروس تاثیر گذار باشه تکلیف چی میشه؟
        دوباره باید امتحان داد؟
        چون امسال میخوام فقط روی ۶ درس تمرکز کنم بقیه دروس رو جدی نگیرم

      2. با سلام
        شرایط سال بعد را نمیتوان از حالا پیش بینی کرد.

    1. سلام وقتتون بخیر
      من فارغ التحصیل ۹۸ تجربی هستم
      و سابقه تحصیلی یازدهم ندارم
      برای شرکت در کنکور ۱۴۰۶ باید تمامی دروس یازدهم رو نهایی شرکت کنم یا همون ۶ درس کافیه؟
      چون تاثیر یازدهم ۲۰ درصد هست منطقی اینه که برای ایجاد سابقه تحصیلی فقط همون ۶ درس امتحان داده بشه

      1. با سلام
        تمام دروس یازدهم به صورت نهایی برگزار می شوند و شش درس آن در تراز سوابق تحصیلی شما تاثیرگذار است.

      2. سلام فارغ التحصیل تجربی سال۹۸ هستم میتونم کنکور تجربی شرکت کنم؟و نیازی به امتحان نهایی پایه یازدهم و دوازدهم خاصی نیست و همون امتحان نهایی که همون موقع دادیم کافیه؟

      3. با سلام
        باید در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنید و در امتحانات نهایی این مقطع شرکت کنید.
        نمرات دوازدهم نیز معادل خواهند شد. البته در صورتی که از نمرات آن ها رضایت ندارید می توانید در امتحانات ترمیم نمره این پایه شرکت کنید.

      4. سلام من فارغ‌التحصیل 1403 هستم امسال اولین بارمه میخوام ترمیم بدم اگه فقط نهایی رو امسال بدم برا سال بعد ذخیره میشه یا هر سال جدا گانه حساب میشود

      5. باسلام
        نمرات شما در سوابق تحصیلی تان ذخیره می شود اما ترازی که هر ساله ممکن است بدهد متفاوت است.

      6. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم راجب کنکور ‌. من امسال هیچی نخوندم هدفم مهاجرت هست ولی گفتم چون امتحان نهایی ها و کنکور عقب افتاده اینارو هم امتحان کنم. میخام الان ترمیم معدل بزنم و سال دیگه برای کنکور بخونم. میتونم فقط امسال ترمیم دوازدهم یا یازدهم تجربی یا هردو بزنم و سال دیگه راحت بیام فقط کنکور بدم؟ 1] یا کنکورم باید بدم امسال تا بتونم ترمیم بزنم؟

        2] اگه امسال برای اینکه فشار درسی برای ۴۰۶ کمتر بشه برام، ترمیم یازدهم بزنم ۶ درس ، برای سال دیگه کافیه ۶ تا درس یا بقیه دروس ام باید بزنم ترمیم؟
        3] بعد کدوم بهتره امسال ۱۲ ام یا ۱۱ ام ترمیم کنم ؟ . میشه راهنمایی کنید لطفا منواز سردرگمی نجات بدین هر کسی یه چی میگه مبهم شده برام

    1. با سلام
      کنکور فرهنگیان شرط سنی دارد.
      کنکور سراسری خیر

      1. سلام و عرض ادب
        من فارغ التحصیل 1400هستم و سوابق تحصیلی یازدهم ندارم
        میتونم سال بعد همزمان هم ترمیم معدل دوازدهم انجام بدم هم ترمیم معدل یازدهم و ایجاد سوابق تحصیلی کنم برای کنکور 1406؟؟؟

  59. سلام بنده فارغ‌التحصیل دیپلم تجربی سال۹۹ هستم،الان بعد گرفتن لیسانس روانشناسی دوباره میخوام کنکور تجربی شرکت کنم،اگه بخوام میتونم امسال برای ایجاد سابقه نهایی یازدهم امتحان بدم و دوازدهم و کنکور رو سال بعد بدم یعنی ۱۴۰۶؟
    اگر بله کی و از چه طریقی باید ثبت نام کنم برای نهایی؟

    1. با سلام
      بله می توانید
      در زمان تعیین شده از طریق سایت مای مدیو می توانید ثبت نام خود را انجام بدهید.

      1. سلام ترمیم شهریور ۱۴۰۵ برای کنکور ۱۴۰۶ تاثیر داره؟

      2. با سلام
        فقط امتحانات خرداد ملاک اعمال ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی هستند.

      3. سلام اگر کنکوری ۱۴۰۵ باشیم بخوایم کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنیم اما امتحان نهایی دوازدهم رو نداده باشیم در این صورت باید ترمیم بزنیم ؟

      4. با سلام
        باید در امتحانات دوازدهم شرکت کنید.

    2. وقت بخیر ، چجوری میشه داخل یک سال برای دوازدهم و یازدهم همزمان ترمیم نمره انجام داد؟یعنی اسنجوری میشه که مثلا دوم خرداد زیست یازدهم داری دوباره سوم خرداد ریاضی دوازدهم؟ چجوری برنامه ریزی میشه؟ منی که میخوام ترمیم نمره انجام بدم باید با برنامه بچه ها که میرن مدرسه باشم؟ یا فرق میکنه؟ میشه توضیح بدین

      1. با سلام
        بله طبق برنامه اعلام شده از سوی آموزش و پرورش، امتحانات نهایی پایه یازدهم در روزهای زوج و امتحانات پایه دوازدهم در روزهای فرد برگزار می شود.

  60. درود میخواستم بدون اگر کسی بخواد کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۵ رو شرکت نکنه و بخواد کنکور علوم انسانی ۱۴۰۶ رو شرکت کنه باید دوباره امتحانات سال ۱۴۰۴ پایه یازدهم که امسال تماما نهایی هستن رو تمامشون رو از اول بده یا نه فقط باید برای کنکور بخونه و نیازی به دادن اون امتحان ها از اول نیست ؟

    1. با سلام
      باید برای پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنید تا از سهم نمرات این مقطع در تراز نهایی بهره مند شوید.

    2. با سلام یک سوالی داشتم
      بنده در سال ۱۴۰۳ برای امتحان نهایی یازدهم تجربی ۶ درس را امتحان دادم ( طبق مصوبه پارسال که فقط ۶ درس تاثیر معدل بود )
      و الان دوازدهم تجربی هستم و برای کنکور ۱۴۰۵ تجربی دارم می خوانم.
      می خواهم بدانم چنانچه امسال نتوانم در کنکور نتیجه مطلوب را کسب کنم ولی از نهایی های دوازدهم نمره مناسبی بگیرم و بخواهم برای کنکور سال ۱۴۰۶ تجربی بخوانم،
      وضعیت سوابق تحصیلی بنده برای یازدهم در سال ۱۴۰۶ چگونه خواهد بود چون تکلیف دوازدهم که مشخص است به این دلیل که همیشه کل دروس تاثیر داشته است. اما آیا من دوباره باید کل دروس یازدهم را امتحان بدهم و یا نه شرایط جور دیگری رقم خواهد خورد و همان ۶ درس موثر خواهند بود.
      سپاس از توجه شما

      1. با سلام
        هنوز وضعیت کنکور 1406 مشخص نیست.

      2. من دانشجو ورودی 402 هستم کلاس دوازدهم رو نهایی دادم و یازدهم هم امتحان درون مدرسه ای بود و معدل 19.86 شده و معدل دوازدهم هم خوبه نیاز به ترمیم نداره برای کنکور 406 باید چه کاری برای معدلم انجام بدم؟؟

      3. با سلام
        باید در پایه یازدهم نیز ایجاد سابقه کنید و در امتحانات نهایی این پایه نیز شرکت کنید.

    3. سلام وقتتون بخیر من دانشجو روزانه هستم ورودی ۴۰۳ میخواستم‌کنکور ۴۰۶ شرکت کنم اگر بخوام‌ترمیم کنم میتونم امسال اقدام کنم یا حتما باید انصراف بدم اول؟

      1. با سلام
        همه پذیرفته شدگان رشته های با آزمون دوره های آموزش رایگان شامل دوره‌ های روزانه، محروم، بورسیه، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین پذیرفته شدگان چهار رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی تمامی دوره ها، اعم از رایگان و غیر رایگان (روزانه و غیر روزانه) در سال ۱۴۰۳ و قبل از آن که در حال تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون سراسری 1406 باید تا قبل از پایان زمان ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ از دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی خود انصراف قطعی دهند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند. در ضمن این متقاضیان حق بازگشت به رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

  61. سلام خسته نباشید
    ببخشید ما امسال بخوایم امتحان نهایی بدیم یعنی سال جدید ۱۴۰۵‌. ۱۴۰۶ .باید ۶ درس امتحان بدیم یا کل دروس .تکلیف ما این وسط چیه؟😐

    1. سلام وقتی قبولی در کنکور 1405 با تاثیر 6 درس یازدهم برگزار میشه به احتمال زیاد کنکور 1406 هم به همین طریق برگزار میشه و شرایط سختتر نمیشه

    1. با سلام
      هنوز مشخص نیست. اما به احتمال زیاد شش درس در سوابق تحصیلی تاثیر دارد.

      1. سلام وقت بخیر، من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم در رشته ادبیات انگلیسی، میخواستم بدونم میتونم همزمان با دانشگاه برای کنکور تجربی ۱۴۰۶ هم بخونم؟ چون نمیخوام انصراف بدم. و سوال دومم اینه که به غیر از ۶ درس یازدهم، تکلیف بقیه دروس چی میشه؟ باید همه رو صرفا شرکت کرد و پاس شد و نمره شون مهم نیست ؟ فقط نمره ی اون ۶ درس مهمه؟ و سوال بعدیم درمورد پایه دوازدهم هست، برای دوازدهم همه دروسش نهایی و تاثیر گذار هست در کنکور؟

  62. سلام، اینکه میگفتن نهایی یازدهم امسال تمام دروس هست کنسل شد؟ الان فقط ۶ درسه؟
    یعنی کنکور ۱۴۰۶ یازدهمش فقط ۶ درس هست؟؟

  63. با عرض سلام ببخشید اگر ۱۴۰۵ کنکور و نهایی بدیم و نهاییمون خوب بشه ولی بخوایم دوباره کنکور بدیم سال ۱۴۰۶ باید دوباره نهایی بدیم یا نه نهاییمون سیو میشه؟

    1. با سلام
      سیو می شود اما ترازی که در هر سال به شما می دهد متغیر است.

    2. واسه کنکور زبان سال ۱۴۰۶ فقط نمرات نهایی درس های عمومی مهمه؟ یعنی درس های خصوصی مهم نیست؟

  64. سلام خسته نباشید.من هدفم کنکور سال 406 هست، میخواستم بدونم اگر امسال پایه یازدهم و دوازدهم ترمیم بزنم برام ذخیره میشن برای سال 406 که دیگه نیاز نباشه اون سال ترمیم بزنم یا نه هر سال باید ترمیم زد و هر سال باید سوابق ایجاد کرد؟؟ ممنوم میشم پاسخ دهید..

  65. سلام
    با دیپلم فنی ۱۴۰۲ چطوری میشه کنکور ۴۰۶ فرهنگیان شرکت کرد؟

    1. با سلام
      کنکور فنی به صورت مجزا از سایر گروه های آزمایشی برگزار می شود. از طریق سایت سازمان سنجش پیگیر آن باشید.

  66. سلام خسته نباشید
    ما یازدهمی ها مثل پارسال ۶درسه یا کلش نهاییه
    چرا اعلام نمیکنن یک بار همیشه دقیقه نودی میگن ممنون میشم پاسخ بدید

    1. با سلام
      برای کنکور 1405، شش درس به صورت نهایی است.
      اما برای کنکور 1406 هنوز مشخص نیست.

  67. سلام. من فارغ التحصیل نظام قدیمم(سالی‌واحدی) . میخوام کنکور ۱۴۰۶ شرکت کنم. امسال یعنی ۴۰۵ میتونم نهایی یازدهم رو شرکت کنم و سال بعد نهایی دوازدهم؟ و اینکه ایا باید تمام دروس یازدهم رو امتحان بدم؟

      1. سلام وقتتون بخیر الان قطعی تمام دروس یازدهم نهایی شد؟ آیا ممکنه تغییر کنه و همون ۶ تا درس بشه؟

      2. با سلام
        برای کنکور 1406، هنوز مشخص نیست! اما به احتمال زیاد شش درس در سوابق تحصیلی تاثیر دارند.

      3. سلام وقت بخیر من کنکوری ۴۰۲ بودم ۴۰۳ و ۴۰۴ ترمیم انجام دادم ..۴۰۵ نمیخوام ترمیم انجام بدم ۴۰۶ فرصت ترمیم دارم؟

  68. سلام و وقت بخیر
    من الان پایه دوازدهم هستم و میخوام که در سال ۱۴۰۵ فقط نهایی ها رو بخونم و امتحان بدم تا مطمعن شم ۴۰ درصد دوزادهم رو میگیریم و حالا سوالم اینه برای کنکور ۱۴۰۶ من بخوام دوروس یازدهم رو ترمیم بدم
    باید چه زمانی ثبت نام کنم؟
    آیا همه ی دروس و بدم یا فقط ۶ تای نهایی رو ؟
    چه زمانی برگزار میشه امتحانات ؟
    قیمتش چقدر هست ؟
    و آیا دوازدهم و که قبلا دادم همون و تاثیرش و میزارن و یازدهم جدید یا باید دوازدهم رو هم دوباره امتحان بدم؟

  69. سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم منی که ورودی ۱۴۰۴ هستم و از کنکور ۱۴۰۵ محرومم آیا نمیتونم امتحان نهایی رو ترمیم بزنم؟؟

      1. من ۱۴۰۴ فارغ التحصیل شدم
        میخام سال ۱۴۰۵ نهایی های دوازدهم رو ترمیم کنم و خیالم از ۴۰ درصد راحت شه

        و سال ۱۴۰۶ کنکور بدم با درصدای بالا
        و ترمیم یازدهم انجام بدم ۲۰ درصد هست

        الان ۳ ماه دیگ نهاییا شرو میشه
        به نظرتون کار درستی میخام کنم؟!

        چند روزه این تصمیم رو گرفتم
        نظرتون چیه؟
        احتمال قبولیم رو رشته خوب میره بالا ؟

      2. سلام
        من دیپلم ریاضی دارم
        اما 1406 میخوام کنکور تجربی بدم
        برای ایجاد سابقه تحصیلی یازدهم
        خرداد 1405میتونم فقط امتحان بدم یا شهریور هم میشه؟
        و چجوری باید اقدام کنم و کجا ثبت نام کنم

      3. سلام باید به آموزش و پرورش منطقه خودتون مراجعه کنید.

      4. سلام من دوازدهمم و میخوام یک سال پشت بمونم برای کنکور زبان که میخوام سال ۱۴۰۶ بدم
        الان پشت بمونم نیازه دوباره یازدهم بدم یا نهایی یازدهمی که قبلا دادم سیو شده و نیازی به دادن دوباره نخواهد بود؟

      5. با سلام
        سوابق شما حفظ می شوند اما در صورتی که از نمرات خود رضایت ندارید می توانید ترمیم انجام دهید

      6. سلام وقتتون بخیر
        من رشتم قبلا ریاضی بوده بعد فارغ التحصیل شدم میخوام کنکور تجربی بدم امسال میخوام نهایی دوازدهم رو ترمیم کنم و سال بعد نهایی یازدهم رو بعد توی برنامه امتحانی که هنوز تایید نشده زمین شناسی دیدم و نفهمیدم قضیه زمین شناسی چیه مگه برای یازدهم نیست باید برای نهایی دوازدهم اونم امتحان بدم؟
        ممنونم از راهنمایی هاتون

      7. سلام وقت بخیر
        من سال ۱۴۰۳ دیپلم گرفتم میخام سال ۱۴۰۶ کنکور بدم از نمرات دوازدهمو یازدهمم راضی نیستم میخام ترمیم معدل بزنم مشکی نداره همون سال ۱۴۰۶خرداد ماه ترمیم بزنم؟چون کنکور فرهنگیان اردیبهشت ماه برگزار میشه ولی ترمیم معدل خرداد ماهه
        یا اینکه میشه مثلا تابستون امسالم ترمیم زد؟چون تو یه سایت خوندم که ترمیم معدل فقط خرداد ماهه

      8. با سلام
        خیر مشکلی ندارد.
        بله تنها امتحانات نهایی خرداد ماه ملاک اعمال سابقه تحصیلی هستند و امتحانات سایر نوبت ها همچون شهریور و دی ماه لحاط نمی شوند.

      9. من سال ۱۴۰۶بخام کنکور بدم ماه بعدش خرداد ماه ترمیم بزنم تاثیری رو سوابق تحصیلی واسه کنکوری که دادم داره؟به خاطر اینکه ترمیم معدل یه ماه بعد کنکور میوفته ذهنمو درگیر کرده

      10. سلام خسته نباشید، من دوازدهمی هستم ولی اصلا معلوم نیست چه زمانی ، کنکور شروع میشه و چه زمانی نتایج رو میگن، برای همین چون خودمم میدونم که باید پشت کنکور بمونم، اما اینو نمی دونم که چه زمانی برای دوره های کلاسینوکنکور 1406 شرکت کنم

      11. با سلام
        دوره های کنکور 1406 کلاسینو در حال ثبت نام است.

  70. خدا کنه فقط تاثیر معدل رو مثبت کنند
    این قانون بسیار مسخره است

  71. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من پشت کنکوری هستم و میخوام ۴۰۶ کنکور بدم
    میخواستم بدونم اگه امسال ترمیم یازدهم شرکت کنم ترازم سیو میمونه برای کنکور ۴۰۶؟
    و اینکه برای شرکت در آزمون های نهایی حتما باید کنکور سراسری هم ثبت نام کنیم؟ یا میشه بدون ثبت نام هم ترمیم کرد؟
    چون من میخوام فقط یازدهم ترمیم کنم دوازدهم رو سال بعد ترمیم بزنم و کلا سال بعدی کنکور بدم

    1. با سلام به می توانید
      می توانید فقط در امتحانات ترمیم نمره ثبت نام کنید.

      1. سلام و عرض ادب .
        برای کنکور 1406 انسانی ، تاثیر معدل نهایی یازدهم خرداد ماه 405 در تراز کنکور شامل همه ی دروس میشود یا نه تنها همان 6 تا درس ؟
        منظورم اینه که آیا به غیر از 6 تا درس که تاثیرشون قطعی شده ، آن 5 تا دیگر هم در قبولی دانشگاه تاثیر دارند ؟

      2. با سلام
        تمام دروس یازدهم به صورت نهایی برگزار می شوند و شش درس آن در تراز سوابق تحصیلی شما تاثیرگذار است.
        دروس دیگر در نمره دیپلم شما تاثیر گذار هستند.

  72. سلام من فارغ التحصیل نظام قدیمم، یک بار از پیام نور انصراف دادم و یک مدرک کارشناسی بعدش گرفتم از دانشگاه علوم پزشکی، الان سربازم و میخوام سال 1406 کنکور شرکت کنم
    الان باید چیکار کنم سربازی ام فروردین تموم میشه

    1. با سلام به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور 1405 مراجعه نمایید.

  73. ببخشید تکلیف عمومی ها چیه ؟؟؟؟؟
    عمومی توی کنکور 406 هست یا فقط تخصصی

    1. این چه وضعیه درست کردین برای دانش آموزان چرا تو ی نقطه استاپ نمیزنید ی بار میگید ۶ تا درس ی بار میگین کل درسا اخه این چه قانونیه شاید ی بچه ای شکست خورده بخواد دفه بعد با هزار امیدو ارزو دوباره شروع کنه شما بار سنگین می‌زارید رو دوشش تمام امیدشو ازش میگیرید از بیرون تحریمیم از درس خوندنم تحریمیم میشه بفرمایید ما باید چه شکری بخوریم؟؟

  74. ببخشید الان ما پایه یازدهمیم بالاخره شش درس یا تمام کتاب هاست لطفاً پاسخ دهید

  75. سلام فقط امتحانات نوبت دوم تاثیر دارد با امتحانات نوبت اول هم تاثیر دارد

  76. کاش تموم کتاب ها نهایی نمیشد واقعا خیلی سخت میشه یکم درک ندارن

  77. سلام این جور که خیلی مسخرس یکی مثلا اتفاقی بیافته یه درس نتونه سر جلسه شرکت کنه مرض بشه تصادفی چیزی بعد تکلیف چی میشه؟ ۲۰ درس احتمالش خیلی زیاده . حالا بگی دوازدهم برای اینکه شرایط یکسان باشه با سال اولیا کنکور ولی یازدهم اصلا منطقی نیست طرف برای یه درس یازدهم باید کل دروس امتحان بده!!

    1. سلام وقت بخیر.
      من رشته ام علوم انسانی هست و در حال تحصیل هستم.
      امسال یازدهم هستم میخوام از الان برا کنکور برنامه ریزی کنم ولی ضعیف دارم در بعضی دروسها (ریاضی ضعیفم)
      میتونم این کتابو در کنکور تست نزم؟
      میخوام این کتابو تقویت کنم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم. باید ریاضیم خوب باشع تا اقتصاد رو تو کنکور خوب تست بزنم؟
      از کی برای خوندن کنکور شروع کنم؟؟

      1. با سلام
        پیشنهاد ما این است که در یک کلاس ریاضی استاندارد و خوب ثبت نام کنید. برای این منظور می توانید این مطلب را مطالعه کنید با بهترین دبیران ریاضی آشنا شوید: اساتید ریاضی کلاسینو

    2. با سلام
      پیشنهاد ما این است که در یک کلاس ریاضی استاندارد و خوب ثبت نام کنید. برای این منظور می توانید این مطلب را مطالعه کنید با بهترین دبیران ریاضی آشنا شوید: اساتید ریاضی کلاسینو

      1. سلام خسته نباشید من کنکوری ۱۴۰۵ هستم و قصد دارم ۱۴۰۶ کنکور بدم امسال فقط میخام امتحان نهایی دوازدهم خوب بدم و یازدهم ترمیم بزنم
        یازدهم همون ۶ تا درس باید ترمیم بزنم یانه همه درسامو و اینکه برا کنکور ۱۴۰۶ سوابق حفظ می‌شوند یانه دوباره باید امتحان نهایی از اول بدم

      2. با سلام
        برای کنکور 1406 هنوز چیزی مشخص نیست. اما به احتمال زیاد شش درس در سوابق تحصیلی تاثیر دارند.
        سوابق تحصیلی حفظ می شوند اما ترازی که ممکن است بدهند، در هر سال متغیر است.

      3. با سلام من درسال۹۸ کنکور شرکت کردم و کارشناسیمو تموم کردم اگر بخوام تو سال ۱۴۰۶کنکور شرکت کنم میتونم تو همون سال ۱۴۰۶ هم واسه پایه یازدهم و هم واسه پایه دوازدهم ترمیم معدل کنم و کنکور بدم؟

      1. من که امسال یازدهم خرداد ۱۴۰۵ باید چند درس نهایی بدم ؟ ممنون از شما

      2. سلام خسته نباشید
        ببخشید ما امسال بخوایم امتحان نهایی بدیم یعنی سال جدید ۱۴۰۵‌. ۱۴۰۶ .باید ۶ درس امتحان بدیم یا کل دروس .تکلیف ما این وسط چیه؟😐

      3. با سلام
        برای کنکور 1406، هنوز مشخص نیست!

      4. من سال ۱۴۰۰ دیپلم انسانی گرفتم و کنکور شرکت کردم من متولد ۱۳۸۱/۱۰/۱۹هستم ایا میتوانم در کنکور ۱۴۰۶ کنکور فرهنگیان شرکت کنم با توجه به شرایط سنی
        و اینکه چ کتاب هایی را باید بخونم ممنون میشم پاسخ بدهید

      5. با سلام
        اگر شرایط سنی کنکور 1406 نیز 30 سال باشد، بله می توانید

      6. آخرین وضعیت تعداد دروس یازدهم در کنکور ۱۴۰۶ چیه؟

      7. با سلام
        برای کنکور 1406 هنوز مشخص نیست! اما به احتمال زیاد شش درس در سوابق تحصیلی تاثیر دارند.
        به طور کلی پیش فرض را بر مبنای کنکور 1405 در نظر بگیرید! مگر آن که قوانین و ضوابط جدیدی وضع شود که ما آن را از طریق همین مقاله اطلاع خواهیم داد.

      8. سلام
        من فارغ التحصیلم‌ میتونم امسال کنکور ۱۴۰۵ ندم و فقط دوازدهم و یازدهم رو ترمیم کنم
        چندتا از درس‌های دوازدهم رو تک ماده زدم
        نمره های ترمیم دوازدهم و یازدهم برای ۱۴۰۶ که میخوام کنکر بدم میمونه؟یا باید دوباره خرداد ۱۴۰۶ ترمیم کنم؟

      9. با سلام
        بله می توانید
        نمرات شما ثبت خواهند شد اما ترازی که ممکن است هر ساله بدهد متفاوت خواهد بود.

      10. سلام وقت بخیر
        من دوباره میخوام کنکور بدم و یازدهم و دوازدهم هم همه درس ها رو نهایی دادم

        اگر از بعضی از نمرات یازدهم راضی نباشم میشه فقط همونارو امتحان بدم دوباره؟

      11. باسلام
        خیر در حال حاضر امکان ترمیم به صورت تک درس وجود ندارد و باید تمام دروس را به صورت نهایی امتحان بدهید.

  78. سلام آیا اطلاع دارید برای کسانی که در سال ۱۴۰۶ به عنوان پشت کنکوری بخواهند آزمون دهند، تاثیر معدل چگونه خواهد بود؟ آیا دروس نهایی را مجدد باید آزمون بدهند یا نمرات یازدهم و دوازدهم سال‌ قبل قابل قبول است؟

    1. با سلام
      به محض دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه، ابن مطلب به روز رسانی خواهد شد.

      1. ببخشید من که امسال یازدهم تجربی هستم ۱۴۰۴_۱۴۰۵ باید ۶ تا درس امتحان بدم یا ۱۱ تا؟

      2. با سلام
        به احتمال زیاد تمام درس
        مگر آن که قانون تغییر پیدا کند.

      3. سلام روزتون بخیر
        ببخشید من فارغ التحصیل ۴۰۴ هستم و میخوام که کنکور ۴۰۶ شرکت کنم چون پایه یازدهم برای کنکور ۴۰۶ همه دروس نهایی هستند میخواستم ببینم من میتونم امسال نهایی های یازدهمم رو بدم و سال بعد نهایی های دوازدهم رو؟

      4. سلام من امسال یازدهمی هستم مگه نباید صرفا ۶ درس رو نهایی بدم؟همه درسا نهایی عه؟ من متوجه نمیشم میشه توضیح بدید

      5. با سلام
        هنوز از تعداد دقیق دروس نهایی یازدهم اطلاع دقیقی در دسترس نیست.
        این که همه دروس نهایی باشند یا شش درس، از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش اعلام خواهد شد و ما نیز در همین سایت آن را به اطلاع خواهیم رساند.

      6. سلام من کنکوری ۱۴۰۶ هستم در رشته گرافیک میخواستم ببینم میتونم امسال نهایی ۱۲ تجربی رو بدم و سال بعد ۱۱

      7. سلام
        امکان شرکت در امتحانات یازدهم و دوازدهم برای ترمیم، در یک سال وجود داره؟
        میخوام بدونم آیا تاریخ های امتحانات بصورتی هست که دواطلب کنکوری ۴۰۶ بتونه ترمیم هردوپایه رو در خرداد ۴۰۶ انجام داده و در کنکور تیرماه ۴۰۶ شرکت کنه؟

      8. با سلام
        بله وجود دارد.
        با توجه به برنامه اعلام شده برای امتحانات نهایی، تداخلی از این بابت وجود نخواهد داشت.
        به عنوان مثال در امتحانات نهایی خرداد 1405، امتحانات نهایی یازدهم در در روزهای زوج و امتحانات نهایی پایه دوازدهم در روزهای فرد برگزار می گردد.

      9. سلام ضریب دروس یازدهم و واسه کنکور 1406 میشه بگین

      10. با سلام
        ضرایب کنکور 1406 به صورت رسمی اعلام نشده است اما انتظار می رود که همانند کنکور 1405 باشد.

      11. سلام سال ۱۴۰۴کنکور دادم و الان دانشجوی دانشگاه روزنه هستم میخام برای کنکور فرهنگیان ۱۴۰۶ثبت نام کنم آیا سوابق پایه یازدهم و دوازدهمی که قبلا در سایت اموزش و پرورش ثبت کردم همون کافیه یا لازمه که دوباره امتحانات یازدهم و دوازدهم رو نهایی امتحان بدم؟پایه یازدهم رو همه درساشو نهایی امتحان دادم قبلا و رشتم انسانیه

      12. با سلام
        شما در پایه یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی دارید، بنابراین نیازی به ایجاد سابقه نیست.
        البته در صورتی که از نمرات خود رضایت ندارید می توانید در امتحانات ترمیم نمره شرکت کنید.

      13. تراز معدل ذخیره میشه برای سال های بعد؟
        یعنی از معدل ۴۰۵ برای ۴۰۶ هم استفاده کنم؟

      14. سلام وقت بخیر
        میخواستم بپرسم آیا امکانش هست برای کنکور ۱۴۰۶ دوباره عمومی ها داخل کنکور باشه؟

      15. سلام ببخشید‌من قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۷ رو دارم اگه دروس دوازدهم رو در سال ۱۴۰۶ ترمیم کنم نمراتی‌که در ترمیم بگیرم برای کنکور ۱۴۰۷ سیو میشه؟

      16. با سلام بله ن
        مرات و سوابق شما حفظ می شوند اما ترازی که هر سال ممکن است بدهند متفاوت است.

      17. سلام می‌خوام ترمیم معدل برای پایه دوازدهم شرکت کنم چه زمان ثبت نام انجام میشه یا اینکه فقط خرداد ماه هست یا شهریور و دی ماه هم داریم برای ترمیم معدل

      18. با سلام
        زمان ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی به خاطر جنگ به تعویق افتاد و هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است.
        امتحانات نوبت شهریور و دی ماه ملاک اعمال سابقه تحصیلی و ترمیم معدل نیستند.

    2. سلام
      من امسال کنکوری هستم اگر برای سال بعد (۱۴۰۶)پشت کنکور بمونم باید یازدهم رو دوباره امتحان بدم یا نه چون ما ۶ درس رو نهایی دادیم ولی از امسال کل دروس رو باید امتحان داد آیا سوابق امتحانات قبلی لحاظ میشه یا خیر ؟؟

      1. با سلام
        برای کنکور 1406، احتمال زیاد همه دروس یازدهم نهایی هستند.

  79. کاش قانون رو اصلاح کنند و همه دروس عمومی به کنکور برگرده
    لعنت به این قانون تاثیر معدل که هیچ عدالت آموزشی ایجاد نکرد و همه چیز بدتر هم شد
    یبار آزمون عمومی بگیرید یبار هم تخصصی
    دیوانه اید بخدا

    1. سلام وقتتون بخیر
      من میخوام امسال ترمیم یازدهم بزنم برای کنکور ۱۴۰۶ و سال دیگه هم ترمیم دوازدهم بزنم
      سوالم اینه من چون باید ۶ تا درس ترمیم بزنم ترازم برای کنکور ۴۰۶ قابل استفاده هست؟

      1. سلام ببخشید من امسال روزانه دولتی قبول شدم و محرومم از کنکور سال ۴۰۵ و میخام ۴۰۶ کنکور بدم ایا امتحانات نهایی رو میتونم یازدهمو ترمیم بزنم؟یا از اونم محرومم و اینکه همه درسا یازدهم الان نهاییه؟

      2. با سلام
        بله می توانید یازدهم را ترمیم کنید.

      3. سلام وقتتون بخیر
        می‌خوام تو کنکور ۱۴۰۶ تجربی شرکت کنم
        منتها میخواستم بدونم میشه ۱۴۰۵ ترمیم معدل بزنم ، که ۱۴۰۶ فقط کنکور بخونم یا نه؟
        و اینکه حتما همه ی درس ها باید ترمیم شه ؟

      4. با سلام
        بله می توانید
        همه دروس نهایی هستند و امکان ترمیم به صورت تک درس وجود ندارد.

    2. سلام
      من فارغ التحصیل سال 98_99هستم
      می خوام سال 1406کنکور بدم
      شرط سنی 24 سال هست برای اون موقع یا 30 سال.

      1. سلام خسته نباشید ببخشید کل دروس پایه یازدهم امسال نهایی؟؟یا فقط ۶ درس؟؟؟

      2. با سلام
        شش درس شامل چهار درس عمومی + دو درس اختصاصی ویژه هر رشته

      3. سلام من امسال پایه دوازدهمم و میخوام سال آینده کنکور بدم و امسال کلا ندم
        میتونم خرداد تمام دروس یازدهم رو بدم؟
        و اینکه اگه دروس افتاده پارسال داشته باشم با ترمیم میتونم پاسش کنم ممنون میشم جواب بدید

      4. بله میتونید امتحان بدید فقط زمان ثبت نام شرکت در امتحانات نهایی یازدهم رو از طریق سایت و آموزش و پرورش منطقه پیگیر باشید چون زمان ثبت نام معینی دارد که توسط آموزش و پرورش اعلام می شود.

      5. با سلام
        ببخشید الان برای کنکور 1405 همه دروس یازدهم تجربی تاثیر داره یا 6 درس
        اگه 6 تا اون 6 درس چیه
        و هزینه ترمیم یه پایه چنده

      6. با سلام
        همه دروس به صورت نهایی برگزار می شوند و نمره شش درس آن به صورت قطعی در تراز سابقه تحصیلی پایه یازدهم شما تاثیر گذار است.

      7. سلام وقت بخیر . اگه کسی قبلا دوبار ترمیم معدل کرده باشه دوباره می تونه ترمیم معدل کنه برای کنکور ۱۴۰۶؟

      8. سلام وقت بخیر اگه نمرات رو ترمیم نزنیم تراز امسال و پارسال حدودا چقدر تفاوت دارد ؟

      9. باسلام
        نمی توان تفاوت تراز را مشخص کرد.

      10. آیا با دیپلم کاردانش نظام جدید میتونم کنکور فرهنگیان شرکت کنم؟

      11. سلام،من فارغ التحصیل سال ۹۲ هستم بخوام کنکور ۱۴۰۶ رو شرکت کنم در رابطه با ترمیم معدل ۱۱ م ۶ تا درس در کنکور تاثیر داره،آیا بقیه درسا لازمه امتحان داده بشه؟چون تاثیر خاصی هم در کنکور ندارن ک

      12. با سلام
        باید تمام دروس یازدهم را به صورت نهایی امتحان بدهید.

      13. سلام وقتتون بخیر
        باتوجه به گفته هاتون اگه نمره دوازدهم رو سیو کنیم برای سال بعد ممکنه تراز ها متفاوت باشه یعنی ممکنه ترازی که سال 1406 میده بهتر از 1405 باشه یا شایدم بدتر؟

      14. با سلام
        دقیقا بله ! ممکن است ترازی که کنکور سال 1406 می دهد بهتر از کنکور 1405 باشه یا شاید هم بدتر از آن باشد.

    3. با سلام
      من فارغ‌التحصیل 402 هستم آیا سال 401 پایه یازدهم امتحاناش نهایی بود ؟ اگه اره بخوام کنکور بدم باید همه دروس یازدهم رو امتحان بدم یا 6 درس ؟
      اون 6 درس چیه
      و هزینه ترمیمش چنده

      1. با سلام
        تمام دروس نهایی برگزار می شوند اما شش درس در سابقه تحصیلی شما تاثیر گذار است.

      2. سلام من سال ۱۴۰۰کنکور هنر دادم با دیپلم هنر میتونم برای ۱۴۰۶ کنکور انسانی یا فرهنگیان شرکت کنم؟
        باید قبل کنکور فقط امتحانات دوازدهم انسانی رو شرکت کنم ؟
        لطفا راهنمایی کنید ممنون

      3. سلام وقتتون بخیر من ورودی روزانه ۴۰۳ ام میخواستم ببینم میتونم بدون انصراف امسال یازدهم رو‌نهایی بدم و اینکه کل دروس رو باید بدم یا فقط ۶ درس رو؟

      4. با سلام
        همه پذیرفته شدگان رشته های با آزمون دوره های آموزش رایگان شامل دوره‌ های روزانه، محروم، بورسیه، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین پذیرفته شدگان چهار رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی تمامی دوره ها، اعم از رایگان و غیر رایگان (روزانه و غیر روزانه) در سال ۱۴۰۳ و قبل از آن که در حال تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون سراسری 1406 باید تا قبل از پایان زمان ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ از دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی خود انصراف قطعی دهند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند. در ضمن این متقاضیان حق بازگشت به رشته قبولی قبلی خود را ندارند.
        همچنین همه دروس پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار خواهند شد اما نمره شش درس به صورت قطعی و مستقیم در تراز تحصیلی شما تاثیر گذار است.

      5. سلام خسته نباشید من فارغ‌التحصیل سال 99 هستم و میخوام 1406 کنکور فرهنگیان شرکت کنم
        آیا برای یازدهم باید همه ی درسارو امتحان نهایی شرکت کنم یا فقط ۶ درسی که در کنکور تاثیر داره شرکت کنم؟!

      6. با سلام
        باید در امتحانات نهایی تمام دروس شرکت کنید و امکان ترمیم به صورت تک درس وجود ندارد.

      7. سلام
        اگر برای کنکور امسال (۴۰۵) دروس دوازدهم رو ترمیم بزنیم و در سال (۴۰۶) دروس یازدهم رو ترمیم کنیم و کنکور بدیم کسری ترازی که در اثر ترمیم پایه دوازدهم در سال قبل ایجاد میشه تقریبی چقدر میشه؟

      8. سلام وقت بخیر
        من فارغ التحصیل تجربی ام میخوام ۴۰۶ کنکور بدم میتونم امسال ترمیم دوازدهم شرکت کنم و برای ۱۱ سابقه ایحاد نکنم و سال اینده ۱۱ بدم با کنکور ( نمیخوام ثبتنام کنم کنکورو) سوال اینه منه فارغ التحصیل اشکال نداره ۱۱ رو ایجاد سابقه نکنم فقط دوازدهم بدم و سال بعد ۱۱ رو بدم ؟؟؟؟

      9. سلام‌من‌پیش دانشگاهی ریاضی سال 89 هستم و میخوام امسال(405) یازدهم ایجاد سابقه تحصیلی برای رشته تجربی کنم و قصد شرکت در کنکور1406را دارم آیا باید تاییدیه تحصیلی برای ثبت نام ایجاد سابقه تحصیلی بگیرم میگن میخواد لطف کنید راهنمایی کنید متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *