علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم دانش آموزان در دوره های تحصیلی ابتدایی، اول متوسطه و در دروس غیر نهایی دوره دوم متوسطه برای دانش آموزان مدارس روزانه،بزرگسالان،آموزش از راه دور،ایثارگران، داوطلبان آزاد در شاخههای نظری، فنی و حرفهای و کاردانش را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
ارزشیابی در درس های داخلی و غیرنهایی نوبت دوم، با مجوز شورای تامین استان/منطقه، با اولویت حضوری و رعایت اصل پراکندگی دانش آموزان و عدم تلاقی و تجمیع پایه ها برگزار شود و در صورت عدم موافقت شورای مذکور، ارزشیابی به صورت غیرحضوری و بر اساس مستندات عملکرد تحصیلی دانشآموزان خواهد بود.
نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دروس کارگاهی و عملی شاخههای فنی و حرفهای و کاردانش و دروس تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی (همچنین دروس آزمایشگاه علوم تجربی، آمادگی دفاعی، درس کارگاه کارآفرینی و تولید در دوره متوسطه نظری) در تمامی رشته ها و پایه ها بر اساس بخشنامه ۱۴۰۵/۰۲/۰۶ است.
منبع: ایسنا
