ثبت نام دوره امتحانات نهایی کلاسینو شروع شد.

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

عناوین مقاله

نتایج کنکور سراسری هر سال در دو بازه زمانی اعلام می شود، بازه زمانی اول اعلام نتایج با عنوان کارنامه اولیه با محتوای درصد ها و تراز های داوطلب می باشد را شامل می شود و پس از انتخاب رشته نتیجه نهایی و قبولی داوطلب در رشته و دانشگاه مشخض می شود. در این مطلب به توضیح کامل زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول و دوم می پردازیم.

کنکور ۱۴۰۳

کنکور ۱۴۰۳ مانند کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول آن در اردیبهشت ماه برگزار شد و نوبت دوم آن نیز در نیمه اول تیر ماه برگزار خواهد شد. کنکور ۱۴۰۳ دو تفاوت عمده و اساسی با کنکور سال قبل دارد، آن هم برگزاری کنکور فرهنگیان همراه با نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ و برخلاف کنکور ۱۴۰۲ که نوبت اول آن در دی ماه 1401 برگزار شد، نوبت اول این آزمون در اردیبهشت ماه برگزار گردید.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه برگزار گردید و بر اساس آخرین مصاحبه رئیس سازمان سنجش با خبرنگاران، نتایج اولیه نوبت اول کنکور یک ماه پس از زمان برگزاری آزمون حدودا در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه، در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

زمان برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در تیر ماه خواهد بود و زمان اعلام نتایج آن نسبت به نوبت اول زودتر بوده و بر اساس اخرین اطلاعیه های سازمان سنجش، در مرداد ماه منتشر می شود.

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

بر اساس مصاحبه آقای پورعباس، رئیس سازمان سنجش در مورد زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان نتیجه آزمون فرهنگیان قبل از انتخاب رشته سراسری اعلام می‌شود و اگر داوطلبان پذیرفته نشدند، امکان انتخاب سایر رشته‌ها را دارند اما اگر قبول شدند دیگر نمی‌توانند انتخاب رشته کنند مگر آنکه انصراف دهند و یک فرصت کوتاه‌ مدت برای انصراف آنها تعیین خواهیم کرد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۳ نوبت دوم، دفترچه انتخاب رشته توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان هر دو نوبت اول و دوم کنکور ۱۴۰۳ باید در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش، اقدام به انتخاب رشته نمایند.
پس از انتخاب رشته، نتایج نهایی داوطلبان که مشخص کننده آن است که کدام انتخاب های آن ها قبول شده و در چه رشته و دانشگاهی می توانند ثبت نام کنند مشخص می شود، در شهریور ماه اعلام می شود.

مطالب مرتبط
دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *