با شروع جنگ تحمیلی سوم در تاریخ 9 اسفند 1404 و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کشور به مدت 1 هفته و متعاقب آن مجازی برگزار شدن کلاس های مدرسه، پرواضح بود که آزمون های مختلفی مانند کنکور فرهنگیان 1405و امتحانات نهایی به تعویق می افتد. کنکور سراسری نیز از این قائده مستثنی نشد و ثبت نام و برگزاری آن نیز به تعویق افتاد. با ذکر این مقدمه به بررسی محتمل ترین تاریخ برگزاری کنکوری سال 1405 خواهیم پرداخت و تاریخ جدید کنکور ۱۴۰۵ را اعلام خواهیم کرد.
تاریخ قبلی ثبت نام و برگزاری کنکور 1405 کی بود؟
ثبت نام کنکور سراسری 1405 قرار بود در تاریخ 18 اسفند 1404 شروع و تا 28 اسفند 1404 ادامه داشته باشد. روز برگزاری آزمون هم 11 و 12 تیر 1405 پیش بینی شده بود. لیکن با توجه به شرایط جنگی کشور و قطع اینترنت، زمان ثبت نام و برگزاری این آزمون به تعویق افتاد و قرار بر این شده است تا در اواخر اردیبهشت 1405 زمان ثبت نام جدید کنکور سراسری 1405 اعلام شود.
زمان دقیق ثبت نام کنکور ۱۴۰۵ (آخرین به روزرسانی)
با توجه به شرایط جنگی در کشور و تعویق برگزاری آزمون سراسری و کنکور فرهنگیان، تصمیم بر آن شد که کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان همزمان با هم و در یک روز برگزار شود. بنابراین مجددا سازمان سنجش دفترچه دیگری را برای نام نویسی در این دو آزمون، به صورت همزمان با هم منتشر نمود. شایان ذکر است که صرفا برگزاری کنکور سراسری و کنکور فرهنگیان ۱۴۰۵ به صورت همزمان است؛ اما انتخاب رشته این آزمون ها به صورت مجزا انجام خواهد شد.
در جدول زیر می توانید جزئیات دقیق زمان ثبت نام کنکور سراسری 1405 را قبل و بعد از جنگ مشاهده کنید:
| کنکور سراسری ۱۴۰۵ | زمان ثبت نام | زمان برگزاری |
|---|---|---|
| مرحله اول (قبل از جنگ) | ❌ ۱۴۰۴/۱۲/۱۸ تا ۱۴۰۴/۱۲/۲۸ ❌ (به تعویق افتاد) | ❌ ۱۴۰۵/۰۴/۱۱ تا ۱۴۰۵/۰۴/۱۲ ❌ (به تعویق افتاد) |
| مرحله دوم (بعد از جنگ) | ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ تا ۱۴۰۵/۰۳/۰۲ | ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ و ۱۴۰۵/۰۵/۳۰ |
زمان قطعی برگزاری کنکور ۱۴۰۵
آخرین خبر: مطابق با اعلام رسمی سازمان سنجش، آزمون سراسری و آزمون پذیرش دانشجو – معلم دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۵، به صورت همزمان و روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ و ۱۴۰۵/۰۵/۳۰ برگزار می گردد.
امتحانات یازدهم و دوازدهم بخاطر کنکور حضوری برگزاری می شود!
با شروع جنگ و مجازی شدن کلاس های آموزشی، دانش آموزان مدت زیادی است که از امکان آموزش حضوری محروم شده اند و ممکن است در حتی در یادگیری برخی از مطالب دچار ضعف شده باشند.
اگر قرار بر حضوری برگزار شدن امتحانات یازدهم و دوازدهم باشد (که با اصرار شورای عالی انقلاب فرهنگی فعلا همین طور است) باید این نکته را نیز مسئولان مدنظر قرار دهند که با توجه به تعطیلی حدودا یک ماهه دانش آموزان در ایام امتحانات ترم اول و شروع جنگ در 9 اسفند، دانش آموزان این مقاطع مدت حدودا 4 ماه سر کلاس درس به صورت حضوری حاضر بوده اند و بقیه آموزش خود را به صورت آفلاین و آنلاین گذرانده اند که با فلسفه آموزش حضوری و مدرسه رفتن تا حدودی منافات دارد.
قطعا آموزش حضوری و رفع اشکال در مدرسه با یادگیری آفلاین و آنلاین زمین تا آسمان تفاوت دارد چرا که اگر این طور نبود اصلا و ابدا نیازی به ساختن مدرسه و استخدام دبیر و بروکراسی های مختلف اداری و… نبود. تعریف از خود نباشد در مجموعه کلاسینو توانسته ایم تا حد بسیار زیادی با برگزاری دوره های جمع بندی، نکته تست و شب امتحانی این نقیصه را پوشش دهیم. از طریق لینک زیر می توانید جلسات رایگان این دوره ها را برای تمام رشته ها تماشا کنید.
برگزاری کنکور بجای امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم
اگر آموزش و پرورش طبق گفته معاون وزارت علوم، بخواهند پس از اتمام جنگ و با آموزش های مجازی، امتاحانات نهایی و کنکور سراسری را برگزار کنند، تاریخ دقیق برگزاری کنکور ۱۴۰۵ به طور قطعی قابل پیش بینی نخواهد بود و عملی شدن چنین تصمیمی ممکن است تا شهریور ماه و … طول بکشد و از طرفی اگر بخواهند پس از 15 تیر ماه به نتیجه قطعی برسند، امتحانات حضوری پس از ماه ها آموزش مجازی، برای دانش آموزان دشوار خواهد بود.
بنظر نویسنده این مطلب، یکی از بهترین راهکارهایی که مسئولان می توانند از آن به عنوان راهبرد اصلی برای جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموزان و داوطلبان انجام دهند این است که مانند سال های قبل از مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، تاثیر معدل را برای کنکور مثبت کرده و نتیجه کنکور، ملاک قبولی داوطلبان باشد. یعنی یک آزمون نهایتا 4 ساعته به مراتب ایمن تر از برگزاری حدود 10-11 آزمون برای هر پایه به فاصله چند روز یکبار است.
قانون مصوب شورای انقلاب فرهنگی راجع تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور مهمتر است یا ….؟؟؟ هنوز که امتحان نهایی برگزار نشده تا حق کسی اجحاف شود پس می توان برای تعیین تکلیف چند صد هزار دانش آموز یا داوطلب کنکوری با کمترین ریسک در یک آزمون یکسان و برابر همه از فیلتر کنکور شانس خود را برای قبولی به دانشگاه امتحان کنند به مانند قانون سابق!
با توجه به توضیحات و احتمالات پیش رو، شما دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم با برگزاری امتحانات نهایی به صورت کشوری در زمانی نامعلوم موافق هستید، یا با برگزاری امتحانات به صورت (داخلی) و تاثیر مثبت آن بر نتیجه کنکور؟
لطفا نظرات خود را نیز در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما عزیزان!
آخرین به روزرسانی محتوای این مطلب:
۱۴۰۵/۰۳/۰۹

22 پاسخ
سلام هنوز زمان ثبت نام نهاییا مشخص نشده؟
با سلام
در حال حاضر مشخص نشده است.
به محض مشخص شدن زمان برگزاری امتحانات نهایی، ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی، از طریق همین سایت به اطلاع تان خواهیم رساند.
زمان ثبت نام ترمیم مشخص نشده؟
با سلام
در حال حاضر مشخص نشده است.
به محض مشخص شدن زمان ثبت نام ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی، از طریق همین سایت به اطلاع تان خواهیم رساند.
سلام وقتتون بخیر
زمان ثبت نام و برگزاری ترمیم معدل کی هست؟
با سلام
هنوز مشخص نیست
نهایی باید برگزار بشه مجازی چیه اخه سطح علمی مملکت رو پایین نیارید هرکی تو این شرایط خونده لیاقت داشتن یه رتبه خوب رو داره ….
با سلام
ممنون از نظر شما
سلام ثبت نام ترمیم معدل کی هست
سلام اعلام نشده ولی ظرف چند روز آینده ست
به نظر من نباید نهایی باشه آخه اینقدر تو این روزا استرس داشتیم که خدا میدونه حالا دوباره با برگزاری امتحانات نهایی سطح استرسمون بالاتر میره لطفا به روح و روان دانش آموزانم اهمیت بدید و اولویتتون فقط سطح درسی کشور نباشه لطفا❤️🩹🫠
چرا امتحانات دانش آموزان یازدهمی امسال باید نهایی باشه ! تو این وضعیت پراسترس کشور خب اونا هنوز یه سال دیگه فرصت دارن
چرا مسوولین منطقی تصمیم نمیگیرن
در مورد دانش اموز دوازدهمی هم ایا امسال دانش آموزان دوازدهمی در شرایط عادی و مثل سالهای قبل تحصیل کردن که میخوان امسال امتحان نهایی رو مشابه سالهای قبل و با تاثیر قطعی در کنکور برگزار کننن؟!!!!
بچه های ما چه گناهی کردن که در این مملکت تحصیل میکنن
یکسال
با سلام
ممنون از نظر شما
نظر من اینه که امتحانات نهایی به داخلی بدل بشه تا بشه تحت تأثیر شرایطی که گذشت و هنوز هم همینه بشه دیپلم رو پایه دوازدهم دریافت کنند و کنکور هم که حضوری هست بیافته شهریور ماه تا این چند ماه جبار بشه یک جوری 😓من که تابحال کم خوندم و تقریبا صفرم و میخوام که برای نهایی شروع کنم و تازه کنکور فرهنگیان هم نوشتم جدا از کنکور سراسری انسانی
با سلام
ممنون از نظر شما
انشالا یه مرحله ای برگزار بشه و امتحان نهایی نباشه اصلا
گرگان شکر خدا خبری نبود تو جنگ
من خوندم حضوری باشه بهتره
خوبه والا
آموزش مجازی بوده بعد امتحان حضوری میگرن
انگار چیزی بهمون یاد میدن.فقط آفلاین بارگذاری میکنن میرم
همینجوریش نمیشد از امتحان نهایی ها نمره گرفت وای به حال این وضعیت
سلام خسته نباشید الان ثبت نام ترمیم معدل با کنکور هستش یا نه جدا مهلت میدن؟
با سلام
زمان ثبت نام ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی به خاطر جنگ به تعویق افتاد و هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است.
سلام زمان ثبت نام ترمیم مشخص نشده هنوز؟
با سلام خیر