ثبت نام دوره امتحانات نهایی کلاسینو شروع شد.

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۴

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۴

عناوین مقاله

بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور ۱۴۰۴ چطور است؟ چطور برنامه ریزی کنیم تا رتبه شویم؟

زمان استارت مطالعه کنکور کی باشد؟

شما که در حال مطالعه این مطلب هستید در واقع قصد شروع برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۴ را دارید وگرنه وقت برای مشاهده موارد کم اهمیت و گذراندن وقت بسیار زیاد است.
حال دو راه پیش روی شماست:
1- طی روزها، هفته ها و یا حتی ماه های آینده شروع به مطالعه و برنامه ریزی خواهم کرد
2- از همین الان برای تصمیم خود اقدام خواهم کرد

اگر جزء دسته دوم هستید که هیچ وقت از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد چون برای هدف خود تلاش می کنید، به دنبال سوادآموزی و افزایش علم و جایگاه و شخصیت اجتماعی هستید، برای آینده بهتر خود و اطرافیان تلاش خواهید کرد و در نهایت با طی مسیر درست به هدف خود میرسید چون خدا به تلاش کنندگان پاداش خواهد داد و می فرماید: و ان لیس للانسان الا ما سعی. (البته باید بین زمان شروع مطالعه شما با هدف شما نیز تناسب صحیحی برقرار باشد که برای این منظور پیشنهاد می کنیم از یک جلسه مشاوره رایگان تحصیلی کلاسینو از طریق تماس با شماره 02144511053 استفاده کنید)
اما دوستان گروه اول اگر کار مهم تر و حیاتی تری نسبت به درس خوندن ندارید به تعویق برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۴ فکر نکنید چون هر سال بر تعداد شرکت کنندگان افزوده میشود و شرایط کنکور سخت تر. بیشتر بهانه های دیر شروع کردن، از روی اهمال کاری و ترس از شروع است تا دلایل تاثیرگزار واقعی; پس با خود روراست بوده و تصمیمی بگیرید که یا درست و برنامه باید شروع کنم یا قید درس خواندن برای آزمون سال ۱۴۰۴ را خواهم زد و به نقشه های بعدی زندگی یپردازم!!!

در نتیجه چه از بهار، چه تابستان و پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ وقت و شرایط قبولی مناسبی برای شروع برنامه ریزی و قبولی کنکور ۱۴۰۴ هست و میتوانید به قبولی امیدوار باشید.

چه نوع برنامه ریزی برای من مناسب است؟

ما در این مطلب به تحمیل سبک برنامه ریزی نخواهیم پرداخت بلکه به شما مزایا و معایب هر کدام را توضیح خواهیم داد تا با توجه به آن بهترین نوع برنامه ریزی را برای خود شخصی سازی کنید.
یک روش معمول برنامه ریزی مطالعه کتاب و منابع کمک درسی مانند تدریس آنلاین، آفلاین، جزوه و… به صورت درس به درس و تست زدن در انتهای مطالعه است. این کار یک خیال جمعی مناسبی به شما ارائه می دهد که حداقل یکبار تمام مطالب را مطالعه کرده باشید اما سختی این برنامه ریزی در فراموش کردن مطالب و مرور است چون تست زدن به آخر کار مطالعه شده است و این نوع مطالعه کتاب به کتاب است.
روش دیگر مطالعه درس های مختلف در طول روز است یعنی با خواندن یک مبحث یا فصل از یک درس شما به سراغ تست های آن قسمت می روید و با اتمام آن به سراغ درس های متنوع دیگر می روید. این نوع برنامه ریزی طول زمان اتمام هر درس را افزایش می دهد اما یادگیری پایدارتری خواهید داشت.

نکاتی که در برنامه ریزی باید رعایت کنید عبارتند از:
میزان ساعت استاندارد مطالعه که نه خیلی کم باشد که دچار وقت بیهوده و اضافه شوید نه خیلی زیاد باشد که خستگی بر شما غلبه کند و روز ناقصی را سپری کرده باشید.
کیفیت مطالعه را بیشتر مدنظر قرار دهید تا میزان ساعت مطالعه. ارزش کیفیت کار شما بیشتر از آن چیزی است که صرفا یک برنامه ای را اجرا کیده باشید ولی با یادگیری ضعیف
از نیم کره های چپ و راست مغز خود به صورت استاندارد استفاده کنید (محسابت و حفظی ها تقریبا یکسان باشد)
تست زدن و مروز کردن را در برنامه خود قرار دهید و…

روزانه چند ساعت برای کنکور ۱۴۰۴ بخوانیم؟

این سوال بستگی به توانایی شما و سطح یادگیری شما دارد. با خود روراست باشید و تعارف نکنید. اگر در درسی ضعیف هستید بیشتر از بقیه بخوانید و اگر از این کار خود خجالت می کشید این کار برای شما یک شکست خواهد بود چون نخواسته اید خود را تغییر دهید اما به طور معمول اگر بخواهیم برای برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۴ یک رنج استاندارد را تعریف کنیم برای یک دانش آموز سال دوازدهم که مدرسه می رود حدود 7 ساعت مطالعه و برای فارغ التحصیلان و افراد غیر شاغل حدودا 13 ساعت مطالعه تا حدودی ضامن موفقیت شما در آزمون سراسری ۱۴۰۴ است.

در برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۴ چند تا تست بزنیم؟

کار کردن به عنوان مشاور تحصیلی در طی سال های مختلف تجربیاتی از تست زدن در اختیار ما قرار داده است که بسیاری از مشکلات یادگیری داوطلبان، بی انگیزگی، یکنواختی برنامه و … با تست زدن حل می شود. تست زدن یک تفریح است نه عذاب!! متاسفانه داوطلبان با حل یک سوال غلط آنقدر بهم ریخته می شوند که با حل چند سوال صحیح خوشحال نمی شوند و فکر میکنند که حتما باید 100% سوالات را پاسخ صحیح دهند. شما این را بدانید به مرور و با تکرار و حل سوالات متنوع دیگر آرام آرام به صد زدن نزدیک می شوید نه با چند تست و عدم آمادگی کامل!!

برای اجرای یک برنامه ریزی صحیح کنکور ۱۴۰۴ حتما تعداد تست های روزانه هر درس را مشخص کنید و جمع تست های کل همان روز را. هر هفته سعی کنید تعداد تست ها را افزایش دهید و بالای 2000 تست در هر هفته داشته باشید. با پیگیری مستمر این روش می توانید زمان یادگیری کنئد و ملال آور را کاهش دهید و بر زمان تست زدن خود بیافزاید.

مطالب مرتبط:
دوره جامع مرداد کنکور ۱۴۰۴ کلاسینو
دوره نوبان کنکور ۱۴۰۴ کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *