تعویق کنکو 1403 نوبت دوم به علت شهادت رئیس جمهور

تعویق کنکور تیرماه 1403 به سبب شهادت رئیس جمهور + زمان برگزاری جدید

این پست بروزرسانی میشود…
آخرین اخبار و زمان برگزاری جدید کنکور 1403 نیمه دوم تیر ماه به سمع و نظر شما می‌رسد.
پیش بینی های ما درست از آب در آمد و کنکور تیر ماه که قرار بود روزهای 7 و 8 تیر برگزار شود به تاخیر افتاد. این تاخیر برای تمام آزمون های رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان است.

زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصادف با کنکور تیر ماه 1403

سه شنبه1403/03/01: تاریخ جدید کنکور توسط سازمان سنجش اعلام شد. کنکور سال 1403 در روزهای 21 و 22 تیر ماه برگزار خواهد شد.
تاریخ جدید انتخاب رشته کنکور 1403 و اعلام نتایج اولیه نیز به دلیل همین تعویق کنکور حدودا دو هفته به تاخیر می افتاد و این فرایندها در اواخر مرداد یا اوایل شهریور انجام و اعلام خواهد شد.
نتایج کنکور نیز نیمه دوم مهر ماه اعلام خواهد شد. سابق بر این نتایج آزمون سراسری در اواخر شهریور اعلام می شد.

تاریخ جدید کنکور 1403 نوبت دوم تیر ماه
تاریخ جدید کنکور 1403 نوبت دوم تیر ماه

سه شنبه1403/03/01: تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد و روز 8 تیر ماه انتخابات ریاست جمهوری جانشینی رئس جمهور برگزار خواهد شد. این تصمیم توسط شورای سه نفره اداره کشور به ریاست آقایان مخبر، اژه‌ای و قالیباف گرفته شده است.
زمان ثبت نام نامزدها: 10 الی 14 خرداد 1403
زمان تبلیغات نامزدها: 23 خرداد الی 7 تیر!!!

دوشنبه1403/02/31: با اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و وزرا و همراهان ایشان روند درسی دانش آموزان و داوطلبان کنکور نیز احتمالا دچار تغییراتی می شود.

با ما همراه باشید تا به توضیح دقیق حالات این تغییرات بپردازیم.

چرایی جابجایی و تعویق زمان کنکور سراسری 1403 نوبت دوم

در قانون اساسی کشور در اصل 131 بیان شده است که به صورت خلاصه خدمتتان عرض می شود:
اگر رئیس جمهور فوت کند معاون اول رئیس جمهور آقای مخبر با تایید رهبری مسئولیت آقای رئیسی را بر عهده می گیرد و یک شورای سه نفره با ترکیب آقای مخبر، آقای اژه‌ای و آقای قالیباف باید تا ظرف 50 روز انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنند تا رئیس جمهور جدید انتخاب شود.
پس ما در این بازه از تاریخ حدودا 1 خرداد، فقط 50 روز فرصت داریم که انتخابات برگزار کنیم که تقریبا مصادف با کنکور سراسری تیر ماه می شود. کنکور نوبت دوم در اوایل تیر ماه برگزار خواهد شد و احتمالا تاریخ جدیدی برای آزمون سراسری سال 1403 اعلام خواهد شد.
با توجه به تعویق امتحانات نهایی خرداد ماه 1403 در پایه های دهم یازدهم و دوازدهم تمام رشته ها، زمان کمتری برای مطالعه کنکوری و جمع بندی برای دانش آموزان باقی می ماند.
با توجه به برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه و آمادگی دستگاه های اجرایی برای انتخابات جدید که قطعا با اهمیت تر از انتخابات مجلس خواهد بود، احتمالا شاهد تعویق و تاخیر برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم تیر ماه در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان باشیم.
البته این تصمیم تاخیر در کنکور 1403 جزء تصمیمان کلان کشوری است چرا که بسیاری از مردم و خانواده ها درگیر این رویداد مهم علمی هستند و توصیه ما در مجموعه کلاسینو این است که با قدرت سابق به مطالعه و تست زدن و حفظ آمادگی خود بپردازید چرا که این تغییرات هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است و شاید نیز انتخابات در موعد نزدیکتر برگزار شود و تاخیر احتمالی در کنکور نیز نهایتا یک الی دو هفته ای خواهد بود که در مقایسه با تاخیر کنکور در دوران کرونا شاید اصلا اثرگذار هم نباشد.

لطفا با بیان نظرات خود ما را همراه کنید که این تغییرات احتمالی کنکور 1403 چه تغییری در روند مطالعه شما ایجاد خواهد کرد و چه زمانی بهتر است که کنکور برگزار شود؟

16 پاسخ

  1. ما دوازدهمی ها امتحانات نهایی مون هی داره میفته عقب
    دیگه فرصت جمع بندی نمی‌مونه برامون
    اگه بعد انتخابات ریاست جمهوری کنکورمون برگزار بشه خیلی بهتره حداقل آخر تیر ماه بزارن
    چطوری آخه از پای جلسه امتحان نهایی بریم سر جلسه کنکور؟؟؟

  2. سلام وقت بخیر
    اگر قرار باشه بخاطر شهادت رییس جمهور کنکور رو لغو کنند ، چه زمانی اطلاع رسانی صورت میگیره ؟

  3. سلام اگه قرار به تعویق کنکور باشه
    تاریخ جدید برگزاری کنکور کی اعلام میشه؟

    1. بهرحال چیزی که مشحص هست کنکور تیر ماه تو روزهایی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشه برگزار نخواهد شد
      حالا باید منتظر ماند و دید چه تاریخ دقیقی برای انتخابات ریاست جمهوری و ساز و کار بررسی صلاحیت ها و تبلیغات و … اعلام میشه

  4. ای بابا ای بابا
    هرسال موقع امتحان نهایی ما دانش اموزای بدبخت یه چیزی میشه .امیدوارم بذارن امتحانات رو بدیم و هرکاری می‌خوان بکنن بعد امتحانات بکنن .

  5. تسلیت بخاطر فوت رئیس جمهور واقعا تمرکز رو گرفتن امسال از ما و کنکور امسالم هم حتما خراب میکنم بخاطر این حادثه

  6. ینی هر کی میمیره اول آزمون لغو میکنن بعد مراسم میگیرن
    البته که به نفعمونه 😁😁

  7. سلام لطفا کنکور ارشد بهداشت که 11 خرداد هست یعنی هفته دیگه هم به تعویق بندازید اگه میشه یه کاری کنید حداقل یک یا دو هفته کنکور تعویق بیفته

  8. فقط به شما دانش آموزانی گل می‌خوام یه خسته نباشید بگم عزیزانم شما کار خودتون رو بکنید وازفرصتای پیش رو حداکثر استفاده رو ببرید کاشکی من الان هم سن و سال شما بودم وفرصتی داشتم تا کنکور بدم من جای شما باشم حسابی مسلط میشم الان جوونا تا امتحان لغو میشه میریزم تو پارک پس برد با کسبه که تواین شرایط بزنه جلو ووقت تلف نکنه آخه چقد میخوا پارک ها رو متر کنند چی از توش در میاد بشینین بخونین یه باره دیگه یه عمر حالشوببرین

  9. یعنی چی عقب بیفته کنکور. حالم بهم میخوره دوباره بخوام مرور کنم

    من میگم نهایتا بندازن هفته بعدش
    پانزدهم و شانزدهم تیر

    لطفاً لطفاً لطفاً عقب نندازین خیلی

    1. چرا فقط به فکر کنکور سراسری هستید ما ارشدی ها هفته دیگه امتحان داریم و با این مشکلات روبرو شدیم و از شدت استرس نمیتونیم هیچکاری بکنیم لطفا دو هفته کنکور مارو هم عقب بندازین واقعا بی انصافیه

  10. یعنی همین
    فقط تعطیل کنن ملتم برن شمال جوج بزنن
    ماها که کنکور و امتحان نهایی داریم تو استرس دست و پا بزنیم
    واقعا که

  11. سلام
    چرا کنکور ارشد پزشکی رو عقب نمی اندازین مگه ماها دل نداریم من خودم از وقتی که خبر رو شنیدم اصلا نتونستم کاری بکنم همه ناراحتیم و عزادار یه چند روزی کنکور عقب بیافته چی میشه مگه ماهم خودمو پیدا کنیم و درس ها جمع بندی کنیم ….،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *