انتخاب رشته نهم به دهم کلاسینو

انتخاب رشته نهم به دهم کلاسینو

با پایان یافتن پایه نهم، دوره متوسطه اول نیز پایان می یابد و دانش آموزان برای ادامه تحصیل خود در مقطع بعدی یعنی متوسطه دوم باید انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته در سنین نوجوانی در واقع انتخاب آینده تحصیلی و کاری برای سنین جوانی است و برای آینده هر فرد اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد. کلاسینو دوره های ویژه ای برای انتخاب رشته نهم به دهم توسط اساتید مشاور با تجربه برگزار می کند.

انتخاب رشته نهم 1403

انتخاب رشته به همان میزان که برای دانش آموزان تعیین کننده و مهم محسوب می‌شود، دشوار و پیچیده است. از طرفی در سنین نوجوانی سردرگمی و عدم ثبات شخصیتی فرد کاملا طبیعی است و در چنین شرایطی راهنمایی فردی آگاه و با تجربه در این زمینه می تواند تاثیر بسیاری بر آینده فرد بگذارد. در بسیاری از مواقع دانش آموزان با راهنمایی والدین و دیگر اقوام و دوستان انتخاب رشته می کنند و متاسفانه چون بر اساس علاقه، استعداد و توانمندی فرد نبوده، از ادامه تحصیل در آن رشته انصراف داده و به دنبال علاقه خود می روند و برخی دیگر با وجود عدم علاقه ادامه می دهند اما در آن موفق نخواهد شد.
برای داشتن یک انتخاب رشته موفق برای نهم به دهم باید به یکسری مولفه های اصلی و مهم توجه داشت:

شناخت رشته های تحصیلی مقطع متوسطه دوم
پیش از هر تصمیم گیری برای انتخاب رشته، ابتدا دانش آموز باید رشته های مقطع متوسطه دوم را بشناسد.
رشته های مقطع متوسطه دوم به طور کلی شامل رشته های نظری (تجربی، ریاضی و انسانی) و رشته های هنرستان (فنی و حرفه ای و کار و دانش) می باشد.

عملکر تحصیلی دانش آموز بر اساس هدایت تحصیلی دانش آموز
هدایت تحصیلی دانش آموز شامل چند بخش اصلی است که آن ها شامل:
1_ علایق دانش آموز
2_ عملکرد تحصیلی دانش آموز
3_ نتیجه آزمون‌ های مشاوره‌ ای که مشاور تحصیلی مدرسه می گیرد
4_ نظر معلمان هر درس
5_ نظر والدین

در نظر داشتن آینده تحصیلی (توسطه به رشته ها برای تحصیلات عالیه)
گاهی دانش آموزان صرفا بر اساس علاقه به درسی خاص انتخاب رشته می کنند بدون در نظر داشتن اینکه در آینده چه رشته هایی در دانشگاه دارد، آیا رشته های دانشگاهی آن با روحیات فرد سازگاری دارد یا خیر و … .

آینده شغلی رشته های دانشگاهی رشته مورد نظر
در جامعه امروزی داشتن یک شغل مناسب با درآمد بالا برای کلیه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از شغل های پردرامد مدرک دانشگاهی تاثیر مستقیمی دارد. بر همین اساس توصیه می شود حتما به رشته دانشگاهی و آینده شغلی آن رشته توجه داشته باشند.

انتخاب رشته پایه نهم

در نظر داشتن کلیه این موارد و نکات برای همه دانش اموزان امکان پذیر و کار آسانی نیست و معمولا مشاور تحصیلی با تجربه و تحصیل کرده در این زمینه بهتر می تواند دانش آموزان را راهنمایی کند. بعضی از والدین معتقدند که مشاور مدرسه که بر اساس هدایت تحصیلی دانش آموز انتخاب رشته می کند می توانید بهترین پیشنهاد را به دانش آموز بدهد در حالیکه در برخی موارد سوگیری هایی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها پیشنهاد رشته بر اساس متقاضیان و ظرفیت کلاس ها است که در این حالت علاقه فرد و توانمندی او در نظر گرفته نمی شود به همین دلیل به دانش آموزان توصیه می شود به مشاورانی که در این زمینه تجربه و سابقه حرفه ای دارند رجوع کنند.

انتخاب رشته نهم کلاسینو

کلاسینو بزرگ ترین موسسه آنلاین کشور است که دوره های آموزشی و مشاوره ای به صورت مجازی با تدریس اساتیدی برجسته و برتر کشور از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم و کنکور برگزار می کند. از جمله دوره های مشاوره ای کلاسینو برای مقطع متوسطه اول، دوره های انتخاب رشته نهم به دهم می باشد که توسط اساتید برتر کلاسینو برگزار می شود.

دوره های انتخاب رشته نهم کلاسینو

همان طور که گفته شد از جمله دوره های کلاسینو برای متوسطه اول، دوره های انتخاب رشته نهم به دهم کلاسینو که به صورت آنلاین برگزار می شود شامل چندین جلسه کارگاه تخصصی برای خودشناسی و شناخت رشته های تحصیلی است که مشاور در طول این دوره ها با دانش آموزان در ارتباط هستند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

اساتید انتخاب رشته نهم کلاسینو

مشاوران انتخاب رشته نهم به دهم کلاسینو استاد آرمان ابراهیمی و استاد نازنین عباسی می باشند که هر کدام از اساتید عملکرد منحصر به فرد خود را در دوره ها دارند.

توضیحات آقای آرمان ابراهیمی درباره انتخاب رشته نهم:

۱_ خودشناسی (برگزاری ۳ آزمون روانشناختی تایید شده توسط سازمان روانشناسی آمریکا (APA)
جهت شناخت بیشتر شخصیت، علایق و استعداد های دانش آموز)
۲_ برگزاری ۳ جلسه مشاوره با حضور اولیای محترم جهت انتخاب بهتر 
۳_ توضیحات صفر تا صد انتخاب رشته با جزئیات کامل و رفع ابهامات شیوه نامه آموزش پرورش و آزمون های رغبت سنجی، هدایت تحصیلی مدارس شرط معدل و … 
۴_ توضیحات کامل آینده شغلی، آینده تحصیلی، میزان درامد، و محیط کاری رشته های مختلف با حضور افراد متخصص رشته های مورد نظر
۵_ همراهی دانش آموز تا تیر ماه و انتخاب نهایی رشته و مدرسه مورد نظر

توضیحات خانم نازنین عباسی درباره دوره انتخاب رشته نهم:

1_ تماس های مصاحبه ای براي شناخت بيشتر نسبت به علائق دانش اموز (اين تماس توسط خود مشاور انجام ميشه و بعد از دانش اموز با اوليا هم صحبت خواهد شد).

2_ پرسشنامه اي جهت شناخت بيشتر و استعداديابي دانش اموز طراحي ميشه و براي دانش اموز ارسال ميشه تا با پاسخ دادن به این پرسشنامه به شناخت بیشتر  از دانش اموز برسیم.

3_ ٣ كارگاه تخصصي داريم كه تمام موارد مربوط به رغبت سنجي و تاثير معدل و ضريب دروس و مواردي كه همه اطلاع ندارند ولی در انتخاب رشته تاثيرگذار هست گفته خواهد شد و در رابطه با دانشگاه و اينده شغلي هر رشته صحبت خواهد شد.

4_ هر سوالي داشته باشید در مورد انتخاب رشته ميتونید با خود مشاور به صورت مستقیم در ارتباط باشید و سوالاتتون رو بپرسید

5_ تا روز انتخاب رشته كه براي ثبت نام دهم اقدام میکنید، مشاور همراهتون خواهد بود تا انتخاب رشته نهائی و درست رو مشخص كنيم . (به اين شكل نيست كه وقتي ٣ كارگاه تموم بشه ارتباط مشاور و دانش اموز هم تموم بشه).

ثبت نام دوره انتخاب رشته کلاسینو

برای ثبت نام در دوره های انتخاب رشته از طریق لینک زیر وارد پنل کلاسینو شوید و دوره انتخاب رشته نهم با مشاور مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نام کنید:

پنل کلاسینو

مقالات پیشنهادی
متوسطه اول کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *