وزیر آموزش و پرورش آقای کاظمی درباره وضعیت امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: تاریخ آغاز و پایان امتحانات، نحوه ارزشیابی و شیوه برگزاری حضوری یا مجازی آن ها از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است.
درباره برگزاری حضوری یا مجازی امتحانات نیز اختیار تصمیمگیری به شورای تأمین استانها واگذار شده و استانداران بر اساس شرایط هر استان تصمیمگیری خواهند کرد.
ایشان اضافه کرد : ترجیح ما برگزاری حضوری امتحانات است، زیرا تعداد دانشآموزان حاضر در مدارس محدود بوده و زمان حضور آنها نیز طولانی نیست، اما تصمیم نهایی تابع شرایط هر استان خواهد بود.
وی با اشاره به امتحانات نهایی و کنکور سراسری بیان کرد: امتحانات نهایی زمانی برگزار میشود که شرایط کشور به وضعیت عادی بازگردد و حداقل دو تا سه هفته از پایان بحران گذشته باشد. کنکور نیز با فاصلهای حدود ۱۰ تا ۲۰ روز پس از امتحانات نهایی برگزار خواهد شد.
کاظمی ادامه داد: اگر شرایط کشور تا اوایل تیرماه همچنان غیرعادی باشد، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد تا دانشآموزان پایههای یازدهم و دوازدهم دچار مشکل نشوند. در چنین شرایطی، آزمونهای داخلی برگزار میشود تا روند فارغالتحصیلی دانشآموزان متوقف نشود و همه دانشآموزان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید تعیین تکلیف شوند.
