معاون آموزشی وزیر علوم درباره تأخیر احتمالی در ثبتنام ورودیهای جدید دانشگاهها به دلیل تعویق در برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۵ توضیحاتی ارائه داد.
ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تأخیر احتمالی در ثبتنام ورودیهای جدید دانشگاهها به دلیل تعویق در برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۵ توضیحاتی ارائه داد.
واحدی با اشاره به اینکه اکثریت شرکتکنندگان در کنکور را دانشآموزان سال آخر دبیرستان تشکیل میدهند، اظهار داشت: این موضوع باید در ملاحظات ما لحاظ شود. بر همین اساس، آموزش و پرورش اعلام کرده است که پس از پایان شرایط جنگ و عادی شدن اوضاع، دو هفته بعد آزمون پایانی دبیرستانها برگزار خواهد شد. پس از آن، پیشبینی میشود کنکور سراسری با فاصله زمانی بین ۳ تا ۴ هفته برگزار شود.
معاون آموزشی وزارت علوم تأکید کرد : هرگونه تأخیر در برگزاری کنکور و اعلام نتایج آن، به طور قطع بر روند ثبتنام ورودیهای جدید دانشگاهها نیز تأثیر گذاشته و موجب تعویق در آن خواهد شد.
