داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۵ را دارند، می بایست از جدول زمانی تمام مراحل و فرآیندهای این آزمون داشته باشند. این آزمون صرفا یک بار در سال برگزار شده و مانند سنوات اخیر دوبار فرصت شرکت در آزمون را نخواهید داشت. با توجه به تغییرات گسترده در زمان و نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۵، یکی از مهمترین دغدغه های داوطلبان آگاهی از زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۵ و همچنین تاریخ آن به صورت دقیق است. در این نوشته دقیق ترین زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۵ را اعلام خواهیم کرد و شما را با جدول زمانی سایر فرآیندها آشنا خواهیم نمود.
تاریخ جدید ثبت نام کنکور ۱۴۰۵ اعلام شد!
طبق برنامه اعلامی ثبت نام آزمون سراسری و دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۵، از روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ آغاز و در روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۵/۰۳/۰۲ پایان می پذیرد. البته رضا محمدی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که به منظور مساعدت بیشتر به متقاضیان، ثبت نام آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم تا روز جمعه ۸ خردادماه ۱۴۰۵ تمدید شده است.
همچنین لازم به ذکر است که با توجه به شرایط جنگی در کشور و تعویق برگزاری آزمون سراسری و کنکور فرهنگیان، تصمیم بر آن شد که کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان همزمان با هم و در یک روز برگزار شود. بنابراین مجددا سازمان سنجش دفترچه دیگری را برای نام نویسی در این دو آزمون، به صورت همزمان با هم منتشر نمود. در جدول زیر می توانید جزئیات دقیق زمان ثبت نام کنکور 1405 را قبل و بعد از جنگ مشاهده کنید:
| کنکور سراسری ۱۴۰۵ | زمان ثبت نام | زمان برگزاری |
|---|---|---|
| مرحله اول (قبل از جنگ) | ❌ ۱۴۰۴/۱۲/۱۸ تا ۱۴۰۴/۱۲/۲۸ ❌ (به تعویق افتاد) | ❌ ۴۰۵/۰۴/۱۱ و ۱۴۰۵/۰۴/۱۲ ❌ (به تعویق افتاد) |
| مرحله دوم (بعد از جنگ) | ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ تا ۱۴۰۵/۰۳/۰۲ | ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ و ۱۴۰۵/۰۵/۳۰ |
زمان برگزاری آزمون سراسری سال 1405
آخرین خبر: مطابق با اعلام رسمی سازمان سنجش، آزمون سراسری و آزمون پذیرش دانشجو – معلم دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۵، به صورت همزمان و روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ و ۱۴۰۵/۰۵/۳۰ برگزار می گردد.
| گروه آزمایشی | تاریخ ثبت نام | تاریخ برگزاری | نوبت برگزاری | ساعت برگزاری |
|---|---|---|---|---|
| تجربی | ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ | ۱۴۰۵/۰۵/۳۰ | صبح | ۸:۰۰ |
| انسانی | ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ | ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ | صبح | ۸:۰۰ |
| ریاضی | ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ | ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ | صبح | ۸:۰۰ |
| هنر | ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ | ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ | عصر | ۱۴:۰۰ |
| زبان | ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ | ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ | عصر | ۱۴:۰۰ |
نکته 1: ثبت نام صرفا در یک نوبت انجام می شود.
نکته 2: کنکور فرهنگیان که قرار بود به صورت مجزا برگزار شود، با وقوع جنگ، همزمان با کنکور سراسری برگزار می گردد.
نکته 3: ثبت نام و دریافت کارت صرفا از طریق سایت سنجش انجام می شود.
نکته 4: مدارک لازم و ضروری را حتما قبل از ثبت نام آماده کنید.
برای آموزش مراحل ثبت نام به صورت اصولی و گامبهگام بر روی لینک زیر کلیک کنید👇
سوالات متداول:
کنکور 1405 کی برگزار میشه؟
روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۱۴۰۵/۰۵/۲۹ و ۱۴۰۵/۰۵/۳۰
کنکور 1405 چه ساعتی برگزار میشه؟
آزمون سراسری برای گروه های آزمایشی شرکت کننده در نوبت صبح، در ساعت ۸ صبح برگزار می شود همچنین برای گروه های آزمایشی شرکت کننده در نوبت عصر، راس ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر برگزار خواهد شد.
زمان ثبت نام کنکور هنر و زبان 1405 چه تاریخی است؟
ثبت نام آزمون سراسری 1405، از روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ آغاز و در روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۵/۰۳/۰۲ پایان می پذیرد.
آخرین به روزرسانی محتوای این مطلب:
۱۴۰۵/۰۳/۰۹

188 پاسخ
سلام ببخشید میگم امکان دارع ثبتنام کنکور دوباره تمدید بشه؟
با سلام
خیر
سلام مهلت ثبت نام سراسری دوباره تمدید میشه؟
با سلام
زمان ثبت نام کنکور 1405 تا جمعه 8 خرداد 1405 تمدید شده است.
سلام وقتتون بخیر، ببخشید فردا شنبه هم هنوز برای ثبت نام کنکور مهلت هست یا نه امروز تموم شد؟
شنبه 2 خرداد 1405 آخرین مهلت رسمی ثبت نام است البته اگر تمدید نشه
سلام خسته نباشید
مهلت ثبت نام برای ایجاد سوابق چه زمانی هست؟
با سلام
هنوز مشخص نشده است.
سلام از رشته فنی حرفه ای بدون ایجاد سابقه میشه کنکور زبان شرکت کرد؟
سلام وقتتون بخیر
من دیپلم انسانی دارم، میتونم بدون ایجاد سوابق تحصیلی توی کنکور تجربی ثبت نام کنم؟ و اینکه ثبت نام کنکور ۴۰۵ تموم شده؟
سلام نه قطعا. خیر هنوز ثبت نام شروع نشده
سلام وقت بخیر من میخوام ترمیم معدل دوازدهم انجام بدم
امکان تک درس وجود داره
یا باید همشونو ترمیم بزنم
با سلام
امکان ترمیم به صورت تک درس وجود ندارد.
سلام
من هنرستانم و میخوام کنکور زبان بدم؛واسه دانشگاه آزاد
لازمه که دروس عمومی رو نهایی امتحان بدم و ایجاد سابقه کنم؟یا همینطوری هم میتونم کنکور بدم و دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟
درود
زمان ثبت نام کنکور هنر کی هستش؟،
با سلام
ثبتنام براي شركت در این آزمون از روز یکشنبه به تاريخ 1405/02/27منحصراً از طريق تارنمای اين سازمان سنجش آغاز و در روز شنبه به تاريخ 1405/03/02پايان ميپذيرد.
سلام من سابقه تحصیلیم برای رشته انسانی هست ث در دانشگاه لیسانس مدیریت گرفتم. میخوام کنکور برای رشته های مهندسی شرکت کنم و در دانشگاه های آزاد درس بخونم در این شرایط میتونم کنکور بدم؟
با سلام بله
سلام وقت بخیر من دیپلم کاردانش دارم میتونم در کنکور تجربی شرکت کنم؟یا باید دیپلم تجربی داشته باشم؟
با سلام
با آموزش و پرورش منطقه خود سوال خود را مطرح کنید.
درود من در حال حاضر در حال تحصیل سال دوازدهم هنر هستم میخواستم بدونم بعد گرفتن دیپلم هنر میتونم خود خوان برای امتحانات نهایی تجربی بخونم تا ایجاد سابقه تحصیلی در رشته تجربی داشته باشم چون میخوام کنکور تجربی شرکت کنم .
ایا مشکلی برای ثبت نام امتحانات نهایی تجربی بعد از گرفتن دیپلم تجربی پیش نمیاد؟
با سلام
بله در آینده می توانید در رشته تجربی نیز سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم کنکور ۱۴۰۵مهلت ثبت نامش تموم شده!؟یان
سلام خیر
زمان ثبت نام قرار است اواخر اردیبهشت اطلاع رسانی شود
سلام .خسته نباشید من سال78-79 دیپلم ریاضی و فیزیک گرفتم که امتحاناتمون نهایی هم بود و همچنین مدرک پیش دانشگاهی گرفتم.میخوام کنکور تجربی شرکت کنم .میشه بدون ایجاد سوابق تحصیلی در رشته تجربی کنکور بدم.
سلام وقت بخیر
از امروز ۲۰ اردیبهشت ثبت نام کنکور هنر انجام میشه تا ۲۶ ولی وقتی وارد سایت سنجش میشم برای ثبت نام چیزی برام نمیاره که بتونم اسم بنویسم
امکان داره که هنوز سایت باز نشده باشه؟
سلام کی گفته از 20م؟؟
سلام وقتتون بخیر
ثبت نام کنکور هنر دقیقا چه زمانی هست ؟!
تمدید شده؟
سلام تا خبری مبنی بر تعویق کنکور سراسری اعلام نشود، کنکور هنر در زمان قبل برگزار خواهد شد.
سلام خسته نباشید
ببخشید کِی باید ثبتنام کنیم برای کنکور زبان 1405؟
سلام شروع شده از 27 اردیبهشت مهلت ثبت نام و تا 2 خرداد هم ادامه دارد
سلام ،خسته نباشید .من سال78-79 دیپلم ریاضی و فیزیک گرفتم که امتحاناتمون نهایی هم بود .قصد شرکت در کنکور تجربی رو دارم بدون ایجاد سوابق تحصیلی تو رشته تجربی امکانش هست؟
با سلام
از آن جایی که سهم بیشتر قبولی داوطلب در کنکور تحت تاثیر سابقه تحصیلی است و شما در رشته ای غیر مرتبط می خواهید آزمون بدهید، باید در امتحانات نهایی شرکت کرده و در دروسی که سابقه ندارید، سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
سلام زمان ثبت نام کنکور 1405کی هست؟
سلام داخل مقاله دقیق زمان ثبت نام و ادامه مراحل تا کنکور اعلام شده
سلام ببخشید من سال ۹۲ دیپلم گرفتم و امتحانات نهایی دادم
میتونم الان کنکور شرکت کنم؟ یا باید سوابق تحصیلی ایجاد کنم ؟
با سلام بله می توانید.
باید در پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنید و در امتحانات نهایی این مقطع شرکت کنید.
نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز معادل خواهند شد . البته در صورتی که از نمرات آن ها رضایت ندارید می توانید در امتحانات نهایی دوازدهم نظام جدید شرکت کنید.
سلام وقت بخیر من سال ۹۹ دیپلم ریاضی گرفتم و از نمرات سال دوازدهمم راضیم و باتوجه به ضریبی که سال یازدهم داره فکر میکنم که حتی صفر بخوره سال یازدهمم واسم اهمیت چندانی نداشته باشه با این تفاسیر بازم اجباره که سابقه تحصیلی یازدهم ایجاد کنم واسه خودم؟ینی حتما باید دوباره تو امتحانات نهایی یازدهم شرکت کنم؟
با سلام
اگر در پایه یازدهم سابقه ایجاد نکنید تاثیر آن در تراز سوابق تحصیلی خود را از دست خواهید داد.
سلام من سالمی آخر هستمو میخوام ب ای کنکور بخونم حسابداری
خواستم بدونم زمان کنکور تیر ماه هستش یا مرداد؟
سلام پیشنهاد میکنیم فعلا فقط بخون و به زمان آزمون فکر نکن چون اصلا و ابدا مشخص نیست
سلام
من سال ۴۰۳ کنکور ریاضی دادم، حالا از رشتهم راضی نیستم و میخوام کنکور زبان بدم، من که دوازدهم رو یه دور نهایی دادم نیازه دوباره ازمونش رو بدم؟و ایا اگر نخوام میتونم پهایی های یازدهم رو هم ازمون ندم؟
در کل میخوام فقط در کنکور شرکت کنم، میشه؟
با سلام
خیر اگر سابقه تحصیلی دارید و در امتحان نهایی شرکت کرده باشید، نیازی به ایجاد مجدد سابقه تحصیلی نیست.
برای کنکور زبان نیز نمرات دروس عمومی شما لحاظ خواهد شد.
اگر در امتحانات یازدهم شرکت نکنید سهم تراز سوابق تحصیلی این پایه را از دست خواهید داد.
سلام و خسته نباشید
ببخشید من دیپلم تجربی دارم ولی میخوام کنکور زبان بدم میتونم؟ و اینکه باید سابقه تحصیلی کسب کنم؟
با سلام
برای شرکت در کنکور زبان باید در دروس عمومی یازدهم و دوازدهم سابقه تحصیلی داشته باشید.
باسلام زمان ثبت نام کنکورکی هست میشه زمانوبگید
با سلام
با توجه به شرایط جنگی هنوز تاریخ جدیدی برای ثبت نام کنکور اعلام نشده است.
سلام
زمان ثبت نام کنکور تجربی ۱۴۰۵ کی هست ؟
با سلام
با توجه به شرایط جنگی در کشور هنوز زمان جدید ثبت نام در کنکور 1405 اعلام نشده است.
سلام من هنوز دیپلم نگرفتم دو درس مونده تا دیپلم بگیرم یازدهم و دوازدهم نهایی بوده و همه رو امتحان دادم فقط دوتا مونده فقط باید سوابق تحصیلی رو تایید کنم یا دوباره امتحان بدم همه رو
با سلام
با توجه به شرایط شما بهتر است که با آموزش و پرورش منطقه خود تماس بگیرید تا راهنمایی بهتری دریافت کنید.
سلام زمان ثبت نام کنکور تجربی سال ۱۴۰۵ کی هست ؟
با سلام
با توجه به شرایط جنگی در کشور هنوز زمان جدید ثبت نام در کنکور تجربی 1405 اعلام نشده است.
سلام من خرداد۱۴۰۱دیپلم تجربی رو گرفتم و همون سال هم کنکور هنر دادم وقبول شدم ولی نشد برم ،و دانشگاه آزاد یک رشته دیگه خوندم و الان ترم آخرم میخوام باز الان دوباره کنکور هنر بدم چکارباید کنم ؟فقط کنکور رو شرکت کنم و رتبه ی خوبی بگیرم میتونم در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران رشته تئائر یا بازیگری بخونم ؟؟این سوابق تحصیلی چقدر تاثیر داره ؟باید حتما امتحان های یازدهم ودوازدهم نهایی رو شرکت کنم؟؟
با سلام
در کنکور هنر 1450، 30 درصد سابقه تحصیلی و 70 درصد کنکور موثر است. بنابراین سهم قابل توجهی از قیولی شما در کنکور، مربوط به نمرات شما در امتحانات نهایی و سابقه تحصیلی است.
سلام وقتتون بخیر
ببخشید میخواستم بدونم زمان ثبت نام کنکور زبان فرهنگیان405 به پایان رسیده؟
اگر زمان ثبت نامش تموم شده دیگه تمدید نمیشه؟
با سلام
ثبت نام کنکور فرهنگیان در اواخر پاییز انجام شد و زمان ثبت نام آن به اتمام رسیده است.
با سلام
من رشته هنر میخوندم و چهار سال از دیپلم میگذره
میخام امسال کنکور هنر بدم باید چ سال های و چ درسایی سوابق تحصیلی انجام بدم و تاریخ ثبت نام کنکور هنر و ثبت نام برا سوابق تحصیلی کی هست و از کجا میشه مطلع شم
با سلام
باید در امتحانات نهایی یازدهم شرکت کنید و در دروس عمومی این رشته سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
من دیپلم تجربی سال 1400 گرفتم. برای ثبت نام کنکور تجربی و ریاضی امسال باید دوباره برای پایه یازدهم امتحانی بدم؟چون سال ما فقط دوازدهم سراسری برگزار میشد. و اینکه کدوم دروس رو؟
با سلام
تمام دروس یازدهم به صورت نهایی برگزار می شوند و شش درس آن در تراز سوابق تحصیلی شما تاثیرگذار است.
سلام خسته نباشید
من دیپلم تجربی سال ۷۷ هستم والبته دانشجوی انصرافی زبان انگلیسی در همان سال الان بعد از این مدت طولانی تصمیم گرفتم که کنکور شرکت کنم و دلایل خاص خودمرو دارم گرچه مدرک دیگه به درد من نمی خوره ولی علاقه دارم شرکت کنم لطفا راهنمایی بفرمایید که چه کار باید بکنم
با سلام
سوال شما خیلی کلی است و با توجه به شرایط تان بهتر است که از یک مشاور خوب راهنمایی بگیرید.
سلام و احترام؛برای کنکور فرهنگیان هنر در کنکور فقط منابع اعلام شده فرهنگیان میاد،یا منابع کنکور سراسری هم در کنکور فرهنگیان وارد میشه؟
یا برای فرهنگیان فقط منابع اعلام شده میاد
و بقیه منابع فقط در کنکور سراسری میاد؟
با سلام
در کنکور فرهنگیان فقط به سوالات منابع این آزمون پاسخ خواهید داد. هر چند که بخشی از تراز قبولی شما در کنکور فرهنگیان، به تراز کنکور سراسری و حتی سوابق تحصیلی شما وابسته است.
سلام زمان ثبت نام سابقه تحصیلی شروع شده یا نه ؟
با سلام
خیر با توجه به شرایط جنگی در کشور هنوز تاریخ قطعی ثبت نام در امتحانات ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی اعلام نشده است.
سلام من دیپلم انسانی دارم وارشد برنامه ریزی درسی میتونم امسال کنکور تجربی بدم
با سلام
باید در دروس تجربی سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
سلام . ثبت نام کنکور تجربی چه زمانی هست ؟
با سلام
با توجه به شرایط جنگی در کشور و قطعی اینترنت، تاریخ اصلی ثبت نام کنکور 1405 به تعویق افتاد و هنوز تاریخ جدید آن اعلام نشده است.
سلام آیا دروس عمومی در کنکور زبان امسال هست یا نه ؟
با سلام خیر
دروس عمومی فقط در سابقه تحصیلی و از طریق امتحانات نهایی تاثیر گذار هستند.
سلام وقتتون بخیر من دیپلم کاردانش دارم امسال قراره پایه یازدهم و دوازدهم ایجاد سابقه کنم و کلا باید ۵کتاب عمومی دوازدهم و ۴کتاب هم ار یازدهم امتحان بدم درسته؟
واینکه زمان ثبت نام کنکور سراسری هنر و امتحانات نهایی تموم شده؟
با سلام
بله
با توجه به شرایط جنگی در کشور و قطعی اینترنت، تاریخ اصلی ثبت نام کنکور 1405 به تعویق افتاد و هنوز تاریخ جدید آن اعلام نشده است.
سلام ببخشید ثبت نام کنکور زبان با ثبت نام کنکور فرهنگیان بوده؟
یعنی الان که ثبت نام کنکور فرهنگیان تموم شده زبانم دیگه نمیشه ثبت نام کرد؟
با سلام
ثبت نام کنکور فرهنگیان به صورت مجزا از آزمون سراسری گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان است.
با توجه به شرایط جنگی در کشور، ثبت نام آزمون سراسری در مهلت اعلام شده صورت نگرفت و زمان جدید برای ثبت نام متعاقبا اعلام خواهد شد.
سلام
آیا برای کنکور ۴۰۵ لازم هست برای یازدهم هم سابقه تحصیلی درست کرد یا نه ؟
یه سوال دیگه من میتونم امسال هم انگلیسی و هم آلمانی رو کنکور بدم ؟
با سلام
بله باید برای پایه یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کند.
خیر فقط یک زبان خارجی را می توانید انتخاب کنید.
سلام وقتتون بخیر من سال ۱۳۹۲ دیپلم تجربی گرفتم و لیسانسم رو هم سال ۹۷ الان میخوام کنکور تجربی شرکت کنم چکار باید انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی جاها رفتم پرسیدم جواب درستی ندادن؟؟؟؟
با سلام
برای پایه یازدهم باید سابقه تحصیلی ایجاد کنید .
نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز معادل خواهند شد اما در صورتی که از نمرات آن ها رضایت ندارید می توانید در ترمیم نمره پایه دوازدهم نظام جدید شرکت کنید.
زمان ثبت نام اولیه برای دانشگاه امام محمد باقر ساری برای رشته های بدون کنکور چه تاریخیه؟
با سلام
با شماره دانشگاه مذکور تماس بگیرید و سوال خود را با قسمت آموزش مطرح کنید.
سلام خسته نباشید من میخام ۴۰۵ کنکور بدم باید تایید سوابق انجام میدادم ولی هرچی پرسیدم یا سایت بسته بود و نت نبود نمیشد میخام بدونم چیکار باید بکنم الانکه نت هم قطه زمان تایید سوابق و ثبت نام تا کی هست؟؟؟
با سلام
با توجه به شرایط جنگی و قطعی اینترنت، اکثر دانش آموزان در شرایطی مشابه با شرایط شما هستند . پس به احتمال زیاد فرصت مجددی برای تایید سوابق و ثبت نام ارائه شود.
امکانش داره که زمان برگزاری کنکور هم تغییر کنه؟
با سلام
بله با توجه به شرایط کشور این امکان وجود دارد ولی قطعی نیست.
سلام من دیپلم ۱۲ سالمو در سال ۹۹ گرفتم، تا به حال ترمیم نزدم ولی دلم میخواد کنکور بدم، باید حتما ترمیم پعدل بکنم یا اجباری نیست؟
با سلام
برای پایه یازدهم باید سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
نمرات دیپلم شما نیز معادل خواهند شد . البته در صورتی که از نمرات آن ها رضایت ندارید می توانید در امتحانات ترمیم نمره شرکت کنید.
سلام زمان ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۵ شروع شده؟؟
با سلام
خیر با توجه به شرایط جنگی کشور زمان ثبت نام کنکور به تعویق افتاده است.
سلام
الان من متوجه نشدم
زمان ثبت نام کنکور قرار بود اسفند باشه اما باتوجه به شرایط و اینکه میگید به تعویق افتاده
خودشون هنوز تاریخ اعلام نکردن؟
با سلام
بله بخاطر شرایط جنگی زمان ثبت نام به تعویق افتاده و زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
با سلام بنده دیپلم 1402هستم
و فقط سال 1403دروس دوازدهم رو ترمیم زدم
حالا باید یازدهم رو ایجاد سابقه کنم ؟
دوازدهم رو هم ترمیم
ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام
بله باید برای پایه یازدهم سابقه ایجاد کنید.
سلام
من امسال سال دوازدهم رشته کامپیوتر هستم و برای ثبت نام کنکور هنوز اقدام نکردم
برای ثبت نام هنوز فرصت هست یا نه ؟
با سلام
با تو جه به شرایط جنگی در کشور، ثبت نام کنکور 1405 به تعویق افتاد و هنوز تاریخ قطعی آن اعلام نشده است.
سلام وقت بخیر
خواستم بدونم امکان داره امتحانات نهایی خرداد به تعویق بیفتد؟
با سلام
همه چیز به شرایط کشور بستگی دارد . در صورت ایجاد هر گونه تغییر ما در این مطلب آن را قرار خواهیم داد.
سلام و خسته نباشید من رشته تجربی دیپلمم رو سال ۹۸ گرفتم من هم باید برای یازدهم سابقه تحصیلی ایجاد کنم؟
با سلام
اگر امتحانات نهایی پایه یازدهم شما به صورت نهایی نبوده است باید در دروس این مقطع سابقه تحصیلی ایجاد نمایید.
سلام خسته نباشید
ثبت نام 1405 هنوز شروع نشده؟
فکر کردم جا موندممم
با سلام
با توجه به شرایط جنگی کشور به تعویق افتاده است.
سلام وقت بخیر من یک بار دوازدهم امتحان دادم پارسال هم ترمیم زدم دوازدهمرو،امسال باز میخوام ترمیم بزنم هم دوازدهم هم یازدهم برای سوابق تحصیلی باید چیکار کنم نمیدونم واقن ممنون میشم کمکم کنید،من سوابقو تغریبا یک ماه پیش تایید کردم ولی فقد نمره های دوازدهمم بود یعنی هم نمره پارسال هم پیرارسال
با سلام
بله می توانید مجدد ترمیم کنید.
سلام خسته نباشید
من دیپلم 1404 رو دارم برای
کنکور 1405 باید سابقه برای یازدهم داشته باشم یا نیاز نیست ؟
با سلام
اگر در امتحانات نهایی یازدهم شرکت نکرده باشید باید سابقه ایجاد کنید.
سلام الان کنکور ۴۰۵ از ۱۸ اسفند بود تا ۲۸ ام لغو شده نیوفته فروردین ۴۰۵؟
با سلام
ثبت نام کنکور در این زمان بود که به خاطر شرایط جنگی لغو شد. تاریخ جدید ثبت نام آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
سلام وقتتون بخیر
من کلاس دوازدهم رشته حسابداری هستم میهاستم امسال شرط معدل برم دانشگاه دولتی
معدلم چند باشه کافیه؟
و اینکه چه دانشگاهایی پذیرش این رو دارن ؟
سلام سوالتون بسیار جزئی است و باید با مشاورهایی ارتباط بگیرید که در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش کار به صورت تخصصی کار می کنند
سلام وقتتون بخیر
برای یازدهم سابقه ایجاد کنید ینی چی متوجه نمیشم؟
ی سوال دیگه اینکه برای شرکت در امتحانات ترمیم نمره پایه دوازدهم نظام جدید چطور باید شرکت کنم و یا ثبت نام کنم؟؟
با سلام
ایجاد سابقه تحصیلی یعنی اینکه اگر در امتحانات نهایی شرکت نکرده باشید، باید دروس مورد نظر را به صورت نهایی امتحان بدهید.
ثبت نام از طریق سایت مای مدیو و حدودا یک ماه قبل از برگزاری امتحانات خرداد خواهد بود.
سلام
من 30ساله فوق دیپلم گرافیک کامپیوتر دارم.
میتوانم برای کارشناسی مامایی کنکور تجربی بدهم؟
با سلام
بله اما در رشته تجربی سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
سلام خسته نباشید من دی ماه دیپلم گرفتم و امسال هم در رشته زبان دانشگاه آزاد قبول شدم که نتونستم برم آیا امسال 1405 میتونم تو کنکور شرکت کنم ؟ و وضعیت نظام وظیفه خودم رو باید تو دفتر چه کنکور چی بزنم ؟
با سلام
بله در صورتی که در رشته های غیر روزانه و بدون آزمون پذیرفته شوید می توانید در کنکور 1405 شرکت کنید. اما باید بعد از قبولی در کنکور، از رشته فعلی و دانشگاه خود انصراف دهید.
سلام وعرض ادب من ازرسته انسانی میخوام برم کنکورهنربدم ولی نمیدونم چه کتابهایی رو باید تهیه کنم تابراکنکوراماده بشم میشه راهنمایی کنید ممنون
با سلام
از یک مشاور خوب راهنمایی بخواهید!
سلام دوازدهم رشته ی برق الکتروتکنیک هستم زمان ثبت نام کنکور رشته من کی هست ممنون
ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای سال ۱۴۰۵، طی دو مرحله در سال ۱۴۰۵ انجام می شود.
1. مرحله اول ثبت نام از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
2. مرحله دوم (رشته های با سوابق تحصیلی) از ۱۸ تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۵
آزمون فنی حرفه ای نیز در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۵ برگزار خواهد.
سلام امکان اینکه در کنکور ۱۴۰۵ بدون ایجاد سوابق تحصیلی برای یازدهم شرکت کنیم وجود داره؟؟ یعنی فقط سوابق دوازدهم موجود باشه
باسلام
در این صورت سهم قابل توجهی از تراز سابقه تحصیلی خود را از دست خواهید داد.
سلام من دیپلم کاردانش عکاسی دارم برای سال ۹۷ هست
میتونم کنکور هنر شرکت کنم؟
با سلام
بله می توانید
هزینه ثبت نام کنکور چه قدره؟
با سلام
با انتشار دفترچه مشخص خواهد شد.
زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور فنی حرفه ای چه تاریخی هست؟
باسلام
زمان برگزاری آزمون کاردانی ویژه دانشگاه ملی مهارت و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی (رشته های با سوابق تحصیلی): ۱۴۰۵/۰۵/۱۸ تا ۱۴۰۵/۰۵/۲۴
سلام من ارشد زراعت رو دارم دیپلم تجربی میتونم کنکور تجربی شرکت کنم و درصورت قبولی واحدام تطبیق داده میشه یا نه ؟؟؟؟
با سلام
کنکور می توانید بدهید.
در رابطه با تطبیق واحد ها نیز باید با دانشگاه مربوطه مکاتبه نمایید.
سلام دخترم رشته انسانی خونده مبخواد کنکور هنربده ولی نمیدونه باید چه کتابهایی بخونه تابتونه برا کنکور اماده باشه میشه راهنمایی کنید
با سلام
بهتر است که از راهنمایی های یک مشاور تحصیلی بهره بگیرید تا با توجه به شرایط فرزند شما بهترین کتاب ها و منابع معرفی گردد.
سلام دوستانی که دیپلم کاردانش دارند نمیتونن با همون دیپلم برن پرستاری یا پیراپزشکی بخونن میتونن کنکور بدن و قبول بشن ولی فکر میکنم باید دیپلم تجربی از بزرگسالان بگیرن
سلام
من واقعا گیج شدم یه جا میگه آزمون مهلتش تموم شد یه جا میگه هنوز شروع نشده
من سه سال پشت کنکور موندم امسال درس خوندم که قبول بشم
زمان برگزاری آزمون ریاضی فیزیک کی هست ؟
با سلام
زمان ثبت نام و برگزاری کنکور ریاضی به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.
باسلام
من کارشناسی کامپیوتر دارم. قصد دارم برای کنکور تجربی امتحان بدم. از اونجایی که زمان امتحانات دورس ۱۱ و ۱۲ تجربی برای دی ماه بسته شده امکان ثبت نام با مدارک دانشگاهی قبلی خودم را دارم تا برای خرداد امتحانات را شرکت کنم؟
با سلام
ملاک اعمال سابقه تحصیلی امتحانات خرداد است نه دی ماه!
شما می توانید دروس یازدهم و دوازدهم را همزمان با برگزاری امتحانات نهایی 1405 در خرداد ماه، امتحان دهید.
سلام من دیپلم تجربی سال ۱۳۹۲رودارم میتونم امسال کنکورتجربی بدم
با سلام
بله می توانید اما باید برای پایه یازدهم سابقه ایجاد کنید.
سلام
من سال ۱۲ رشته ریاضی هستم
سال دهم را ایران نبودم و سال دهم را اینجا نخوندم کشور قبرس درس خوندم
برای کنکور مشکلی ایجاد نمیشه
با سلام
با سازمان سنجش مکاتبه نمایید تا پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.
سلام وقت بخیر.
با دیپلم ریاضی 401 میشه توی کنکور انسانی بدون ایجاد سابقه تحصیلی شرکت کرد؟ یا حتما باید امتحانات نهایی دوازدهم انسانی و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد بشه؟
توی قبولی در رشته ادبیات هم موثر هست این اقدام یا خیر؟
با سلام
باید در رشته مورد نظر خود سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
زمان ثبت نام برای کنکور زبان تموم شده؟؟کِی هست؟
با سلام
زمان ثبت نام کلیه رشته ها در متن همین نوشته آمده است. از تاریخ ۱۴۰۴/۱۲/۱۸ لغایت ۱۴۰۴/۱۲/۲۸ می توانید نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری زبان اقدام نمایید.
سلام
کسی که دانشجوی دانشگاه آزاد باشه امکان ثبت نام کنکور در رشته هنر را دارد؟
با سلام بله
می توانید اما بعد از قبولی باید انصراف دهید.
زمان ثبت نام و برگزاری کنکور هنر چه تاریخی هست؟
با سلام
در متن مقاله آورده شده است.
سلام بنده رشتم کاردانش هستش
ولی خب از بچگی زبان خوندم و علاقم به زبانه
کنکور زبان رو میتونم شرکت کنم؟
پرسیدم چون رشتم کاردانشه
سلام از رشته های نظری مثل تجربی و ریاضی و انسانی میتونید تو کنکور زبان به عنوان رشته دوم شرکت کنید
کسی که رشتش کاردانشه یعنی نمیتونه
تو کنکور ثبت نام کنه؟
درود
وقت بخیر
من رشته دبیرستانم ریاضی بوده
دانشگاه کاربردی کامپیوتر خوندم
آیا میتونم کنکور تجربی بدهم ؟؟
با سلام
از آن جایی ک دیپلم شما ریاضی است و قصد دارید در کنکور تجربی شرکت کنید، باید در دروس یازدهم و دوازدهم رشته تجربی سابقه تحصیلی ایجاد کنید و. در امتحانات نهایی این رشته شرکت کنید.
سلام آیا برا سال ۱۴۰۵ کسانی که در دانشگاه مشغولند قادر به ثبت نام کنکور هستند بدون انصراف از دانشگاه؟
سلام خیر امکانش نیست و برای ثبت نام باید دانشجو نباشید
سلام وقتتون بخیر آیا میشه کنکور ریاضی و تجربی رو همزمان ثبت نام کرد واسهی یک سال؟
با سلام
خیر
سلام وقتتون بخیر
من سال قبل ترمیم دوازدهم انجام دادم آیا برای امسال میتونم ترمیم دوباره انجام بدم کل دوازدهم یا باید یازدهمم ترمیم انجام بدم؟
با سلام
بله می توانید.
برای یازدهم نیز در صورتی که سابقه تحصیلی ندارید باید در امتحانات نهایی این مقطع شرکت کنید.
با عرض سلام
من ثبت نام فرهنگیان رو برا فرزندم موفق نشدم و مهلت تمدید شده رو هم از دست دادم خودم هم فرهنگی هستم خواستم ببینم هیچ راه دیگه ای نداره بتونم ثبت نام کنم راهنمایی کنید ممنون میشم
با سلام
خیر باید در مهلت مقرر شده نسبت به ثبت نام اقدام می کردید. نام نویسی در این آزمون به صورت اینترنتی است.
سلام. کسی که آخرین مدرکش فوق لیسانس الکترونیک هست و در سال ۱۳۸۱ مدرکش را گرفته است، الان میدونه در کنکور تجربی شرکت کند؟ ممنونم از پاسختون
با سلام
بله می توانید شرکت کنید اما باید در امتحانات نهایی رشته تجربی شرکت کنید و در دروس این رشته نیز سابقه تحصیلی ایجاد کنید.
سلام وقت بخیر
میشه لطفا منو کامل راهنمایی کنید درمورد ایجاد سابقه تحصیلی که چیکار کنم و کی ثبت نام کنم؟
من میخوام کنکور زبان شرکت کنم دیپلمم کاردانش الان نمیدونم چه درس هایی رو برای ایجاد سابقه امتحان بدم؟
ویه سوال دیگه اینکه اگه من سابقه تحصیلی درست کنم ولی امسال کنکور شرکت نکنم آیا این سابقه تحصیلی برای سال های بعد هم معتبره؟
با سلام
طبق جدیدترین اطلاعیه، ثبت نام برای ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی 18 ام الی 28 اسفند است.
اما با توجه به شرایط جنگی کشور ممکن است زمان ثبت نام و حتی برگزاری امتحانات نهایی تغییر پیدا کند.
ثبت نام نیز از طریق سایت مای میدو خواهد بود.
برای کنکور زبان کافی است که در امتحانات دروس عمومی شرکت کنید.
نمرات سابقه تحصیلی شما برای سال های حفظ می شوند اما ترازی که هر ساله ممکن است بدهد با توجه به عوامل مختلف مانند عملکرد سایر داوطلبن، میزان سختی و دشواری سوالات و … متفاوت خواهد بود.
همچنین تراز سوابق تحصیلی فقط یکبار و برای همان سال معتبر است.
سلام خسته نباشید زمان ثبتنام کنکور سراسری 1405 کی هستش؟؟
با سلام
همانطور که در متن این نوشته مشاهده می کنید، زمان ثبت نام کنکور سراسری 1405 برای کلیه رشته ها، از تاریخ ۱۴۰۴/۱۲/۱۸ لغایت ۱۴۰۴/۱۲/۲۸ خواهد بود.
سلام ببخشید من دیپلم کاردانش دارم
میتونم کنکور تجربی بدم؟
با سلام
باید در دروس یازدهم و دوازدهم رشته تجربی سابقه تحصیلی ایجاد کنید و در امتحانات دروسی که به صورت نهایی برگزار می شوند، شرکت کنید.
با سلام من دیپلم ریاضی فیزیک دارم آیا امکان اینکه فقط کنکور در رشته زبان انگلیسی امتحان بدهم هست؟
و اینکه آیا کسی که سال ۸۳ دیپلم گرفته و قصد شرکت در رشته دیگری رو داره باز هم نیاز به ایجاد سابقه دارد؟
با سلام
بله این امکان وجود دارد.
با سلام
زمان ثبت نام کنکور هنر ۱۴۰۵ تموم شده یا به علته جنگ به تعویق افتاده؟ اگه افتاده کی سایت باز میشه هنوز اعلام نکردند؟
با سلام
زمان ثبت نام کنکور به خاطر شرایط جنگی به تعویق افتاد و هنوز زمان جدیدی برای آن اعلام نشده است.
سلام من دیپلم فنی دارم وسال ۸۶کنکور کاردانی عمران ساختمان دانشگاه آزاد قبول شدم وچند واحدی ازجمله ریاضی ۷و… که دروس پیش دانشگاهی بودن رو پاس کردم ولی مدرکم رونگرفتم وانصراف دادم، حالا میخام کنکور تجربی شرکت کنم باید چکار کنم لطفاً راهنمایی کنید؟ برای بینایی سنجی، فیزیوتراپی ویا تجهیزات پزشکی میخام کنکور بدم
سلام من دیپلم انسانی دارم سال۴۰۳ کنکور دادم با سهمیه رتبه ام شد ۶ میتونم با همون کنکور ک دادم سال ۴۰۵ دوباره انتخاب رشته کنم
با سلام
خیر نتایج کنکور فقط برای همان سال معتبر است.
سلام وقتتون بخیر ببخشید بنده سال ۹۶ تحصیلات دبیرستانم تمام شده رشته تجربی بودم
الان برای کنکور۴۰۵
میتونم ثبتنام کنم باید چیکار کنم نیاز به ترمیم معدل دارم ؟؟
با سلام
بله می توانید
برای یازدهم باید سابقه ایجاد کنید.
نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز تطبیق می خورد. اما در صورتی که از نمرات خود رضایت ندارید، می توانید در امتحانات نهایی دوازدهم نظام جدید شرکت کنید.
سلام من پیشدانشگاهی تجربی سال ۸۱ دارم الان بخوام کنکور بدم باید دوباره دیپلم رو تمدید کنم ؟ و امتحانات رو شرکت کنم
با سلام
برای یازدهم باید سابقه ایجاد کنید.
برای دوازدهم نیز نمرات شما در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی معادل خواهد شد. البته در صورت عدم رضایت از این نمرات می توانید در امتحانات ترمیم نمره پایه دوازدهم نظام جدید نیز شرکت کنید.
سلام خسته نباشید من پارسال کنکور دادم و تایید سوابق تحصیلی رو انجام دادم و الان باز نیازه برایه ثبت نام تایید سوابق تحصیلی رو انجام بدم ؟
و یکسریا میگن زمان ثبت نام عوض شده یا تمام شده ، میخاستم بدونم عوض شده یا نه
با سلام
بله باید تایید انجام دهید.
سلام خسته نباشید؛ من دیپلم دبیرستانم ریاضی و فیزیکه و مهندسی مکانیک خوندم، میخواستم امسال فقط کنکور هنر شرکت کنم، میخوام بدونم میشه بدون ایجاد سوابق، کنکور شرکت کنم؟
یعنی از نمرات همون دیپلم ریاضی که دارم استفاده کنم.
نیازی نیست یه دیپلم هنرستان بگیرم؟
سلام شما میتونید از یکی از سه رشته اصلی تجربی یا انسانی یا ریاضی برای کنکور و در کنارش در کنار هنر یا زبان و یا هر دو شرکت کنید.
نیاز به دیپلم مجزا ندارد.
سلام من میخواستم واس کنکور ۱۴۰۵ ثبت نام کنم آیا زمانش گذشته؟
سلام
خیر هنوز شروع نشده زمان ثبت نام و به زودی اعلام می شود