بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۴

بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۴ ویژه آزمون سراسری 1404 است و برحسب کنکور چند سال اخیر جمع آوری شده است. درس فیزیک از جمله دروس مهم و مشترک بین رشته های ریاضی و تجربی است و ضریب بالایی را در بین دروس اختصاصی هر دو گروه آزمایشی به خود اختصاص می دهد. کلیات مباحث فیزیک ریاضی و تجربی عموما یکسان است، اما در نحوه دسته بندی فصل ها و برخی سرفصل های این درس تفاوت هایی وجود دارد. همچنین از هر فصل تعداد سوالات مشخصی در کنکور طراحی می شود. اگر به دنبال بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۴ هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

سوالات درس فیزیک برای داوطلبان رشته ریاضی، در قالب دفترچه شماره 2 به داوطلبان ارائه می شود که شامل 35 سوال است. همچنین برای رشته تجربی نیز در قالب دفترچه شماره 2 به داوطلبان داده می شود که شامل 30 سوال می باشد.

فصل های مستقل و ترکیبی فیزیک کنکور

به طور کلی مباحث فیزیک کنکور به گونه ای است که امکان طراحی سوالات به صورت مستقل را دارد. اما ممکن است که برخی از فصول را در ترکیب با سایر فصل ها ببینیم. در این قسمت به طور کامل فصل هایی را که به صورت مستقل از آن ها سوالات این درس طراح می شوند را ارائه داده ایم. بقیه فصول نیز امکان ترکیبی شدن را دارند.
فصل های مستقل فیزیک دهم: فصل 1، فصل 3، فصل 4
فصل های مستقل فیزیک یازدهم: فصل 1
فصل های مستقل فیزیک: فصل 3،فصل 4

بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۴ رشته ریاضی

پایه تحصیلیعنوان مبحثتعداد تست
فیزیک دهمفصل اول: فیزیک و اندازه گیری
فصل دوم: ویژگی های فیزیکی مواد
فصل سوم: کار، انرژی و توان
فصل چهارم: دما و گرما
فصل پنجم: ترمودینامیک
1 تست
3 تست
2 تست
3 تست
2 تست
فیزیک یازدهمفصل اول: الکتریسیته ساکن
فصل دوم: جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم
فصل سوم: مغناطیس
فصل چهارم: القای الکترومغناطیسی و جریان متناوب
3 تست
2 تست
3 تست
2 تست
فیزیک دوازدهمفصل اول: حرکت بر خط راست
فصل دوم: دینامیک و حرکت دایره ای
فصل سوم: نوسان و موج
فصل چهارم: برهم کنش های موج
فصل پنجم: آشنایی با فیزیک اتمی
فصل ششم: آشنایی با فیزیک هسته ای
3 تست
2 تست
3 تست
2 تست
2 تست
2 تست

بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۴ رشته تجربی

مبحثعنوان مبحثتعداد تست
فیزیک دهمفصل اول: فیزیک و اندازه گیری
فصل دوم: ویژگی های فیزیکی مواد
فصل سوم: کار، انرژی و توان
فصل چهارم: دما و گرما
1 تست
2 تست
2 تست
2 تست
فیزیک یازدهمفصل اول: الکتریسیته ساکن
فصل دوم: جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم
فصل سوم: مغناطیس و القای الکترومغناطیسی
3 تست
3 تست
3 تست
فیزیک دوازدهمفصل اول: حرکت بر خط راست
فصل دوم: دینامیک
فصل سوم: نوسان و امواج
فصل چهارم: فیزیک اتمی و هسته ای
4 تست
3 تست
5 تست
3 تست

فیزیک کنکور را چگونه بخوانیم؟

توصیه ما این است که زمان و انرژی خود را بر روی فصل هایی اختصاص دهید که در کمترین زمان ممکن بیشترین تعداد سوالات را پاسخ دهید.

با تمرکز بر روی فصل های آسان فیزیک به راحتی می توان به درصد 45 تا 50 در این درس دست پیدا کرد.
به عنوان مثال فصولی مانند فیزیک و اندازه گیری، ویژگی های فیزیکی مواد، دما و گرما، آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای و … از جمله فصل های آسان فیزیک هستند که تعداد سوالات مشخص از آن ها در کنکور طراحی می شود و با تمرکز بر روی آن ها می توان به موفقیت بالایی در درس فیزیک نائل شد.

فیزیک یک درس مفهومی و محاسباتی است و دانش آموزان علاوه بر درک مفهوم سوال و پاسخ دادن به سوالات مفهومی، باید در حل مسائل نیز از مهارت بالایی برخوردار باشند. در واقع هر فصل فیزیک از لحاظ حجم و میزان سختی دارای جایگاه مشخصی هستند که داوطلب برای مطالعه این درس باید یک برنامه ریزی اصولی در نظر بگیرند. آگاهی از بودجه بندی فیزیک کنکور در این زمینه بسیار سودمند و مفید خواهد بود.

موسسه کلاسینو با جمعی از بهترین اساتید کنکوری ایران مانند استاد محمد نوکنده، مهدی براتی، عباس زمانیان، علیرضا عربشاهی، آرمین کمالی و … با کلاس های آنلاین و آفلاین در خدمت شماست.

حتما دو جلسه اول رایگان تدریس های فیزیک کلاسینو را از دست ندهید و با جزوات و تدریس های فیزیک کلاسینو بیشتر از قبل آشنا شوید.

از بودجه بندی درس زیست و ریاضی رشته تجربی غافل نشوید. شرایط قبولی شما ممکن است با زدن چند تست در کنکور سراسری تغییر کند. هر چقدر برای مباحث پراهمیت تر زمان بگذارید از شانس قبولی یشتری برای قبولی بهره مند می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *